תקצירי קורסים – המסלול לבית הספר העל-יסודי
הקורס מוקדש לבחינת החברה הישראלית כחברה מרובת תרבויות וזהויות לאומיות, דתיות, אתניות, מעמדיות, ופוליטיות. הוא מציע דרכים להבנה של תהליכים חברתיים המתקיימים בישראל, תוך בחינת השלכותיהם.
נדון בגישות של רב תרבותיות: כתופעה וכמדיניות ונבחן את השלכותיה על תהליכי דמוקרטיזציה ופלורליזציה, ותהליכי דה-דמוקרטיזציה ופופוליזם.
קורס אינטרדיסציפלינרי זה מציג תיאוריות ומחקרים עדכניים במדעי הלמידה.
נעסוק בהתפתחותו של הילד מתקופת הינקות ועד סיום פרק הלימודים בבית הספר.
נדון בתיאוריות הלמידה הקלאסיות – התיאוריה הביהביוריסטית, הקוגניטיבית, והחברתית – כמו גם גישות מאוחרות יותר הנוגעות למדעי המוח ולעיבוד מידע. נתוודע לתיאוריות אלו מתוך תצפיות (וידיאו) על ילדים במהלך פעילות ומשחק, וכן יושם דגש על הקשר שבין תיאוריות אלו לעשייה החינוכית בגן ובבית הספר.
הקורס מיועד לסטודנטים אשר צברו ידע רלוונטי ומעוניינים לבחון את הסוגיות הערכיות והפדגוגיות הקשורות לאתגרים והפרקטיקות של יצירת חיים משותפים בין אנשים בעלי זיכה לקבוצות זהות שונות בחברה. הקורס עוסק במושגים, מיומנויות וכלים פדגוגיים שנועדו להעמיק את הידע, תפיסת העולם והמיומנויות הכרוכות במסוגלות תרבותית ובין תרבותית הנדרשת לשיח ולבניית יחסים כנים והדדיים בין אנשים מגוונים, ובמיוחד עבור אנשי חינוך אשר מעוניינים להפוך את השונות בכיתה ובחברה למשאב.
הקורס משלב ידע תיאורטי עם התנסויות סדנאיות על מנת להעמיק את הידע תוך העלאת מודעות אישית ותודעה חברתית של הסטודנט.ית והמורה לעתיד, תוך חקירת משמעויות אידיאולוגיות, ערכיות ורגשיות של הזהויות החברתיות, מגדריות, דתיות, מעמדיות ולאומיות של הסטודנטיות.ים. חקירה משותפת זו מתנהלת באווירה פתוחה מאפשרת להעמיק בשיח הרב תרבותי וללמוד הלכה למעשה על החוויות של קבוצות שונות בחברה דרך הפרט, ולתהות על הנדרש על מנת לבנות יחסים שוויוניים, למרות מתח וקונפליקטים קיימים, תוך יצירת סולידיות והדדיות הלוקחת בחשבון ניגודים בין הקהילות.