בקשה מקוונת לקבלת התאמות במבחנים
למי השירות מיועד?
השירות מיועד לסטודנטים עם לקות למידה, הפרעת קשב, מוגבלות (פיסית, נפשית, חושית, תקשורתית) בעיות בריאותיות או שעברית אינה שפת אם.
קביעת ההתאמות נעשית לגופו של כל מקרה, על פי קריטריונים של המועצה להשכלה גבוהה והמכללה האקדמית בית ברל.
כל אחת מהמלצות דו"ח האבחון או המסמך הרפואי נדונה ואין המכללה מחויבת לקבלן.
אילו מסמכים יתקבלו?
- אבחון לקויות למידה עד 5 שנים לאחור
- אבחון קשב וריכוז חתום על ידי פסיכיאטר / נוירולוג / פסיכולוג קוגניטיבי
- מסמכים רפואיים עדכניים חתומים על ידי רופא מומחה
- מסמכי נכות כללית
- מסמכי היריון או פוריות
- תעודת עולה ב-10 השנים האחרונות
- אישור התאמות ממוסד אקדמי אחר
הגשת הבקשה
פורטל המכללה > מידע אישי > "אפשרויות נוספות: בקשות וערעורים" > "בקשה לקבלת התאמות במבחנים: לקות למידה, קשב, בריאות, נגישות"
- את המסמכים יש לסרוק במרוכז בקובץ אחד בגרסת pdf.
- אישור על קבלת ההתאמות בבחינות יישלח אליך במייל.
מדיניות האבחונים וההתאמות במכללה
התאמות בבחינות לסטודנטיות.ים עם לקויות למידה באקדמיה
ניתן להגיש אבחונים מהסוגים הבאים: מת"ל (מערכת לאבחון תפקודי למידה), פסיכודידקטי, דידקטי.
המכללה ממליצה לבצע אבחון מת"ל, הואיל והיא מערכת שפותחה לצורך אבחון מועמדים למוסדות להשכלה גבוהה וסטודנטים הלומדים בהם, המבקשים התאמות בבחינות וסיוע בלימודים בשל לקות למידה. מת"ל נועדה לאבחן את לקויות הלמידה השכיחות – דיסלקסיה, דיסקלקוליה ודיסגרפיה וכן להעריך את הסבירות לקיום הפרעת קשב וריכוז. המערכת מקובלת על כל מוסדות ההשכלה הגבוהה.
במכללה האקדמית בית ברל פועל מרכז אבחון מוכר שבו ניתן לבצע אבחון מת"ל.
התאמות בבחינות לסטודנטיות.ים עם הפרעת קשב
הגורם המוסמך לאבחן הפרעות קשב וריכוז הינו רופא מומחה (נוירולוג או פסיכיאטר) או פסיכולוג מומחה בהפרעות קשב.
הנחיות משרד הבריאות בנוגע לאבחוני קשב וריכוז מתאריך 26/12/2010.
אבחנה תקפה לחמש שנים אלא אם נעשתה לאחר גיל 20.
על פי ההתאמה הנלווית לאבחנה של הפרעת קשב היא הארכת זמן של 25%. רק במקרים חריגים ידונו התאמות נוספות.
התאמות בבחינות לסטודנטים עם מוגבלויות ובעיות בריאותיות
על סטודנטים עם מוגבלויות או עם בעיות רפואיות להגיש מסמכים רפואיים מרופא מומחה או מאיש מקצוע מומחה מוסמך בתחום המוגבלות המעידים על מצבם. מומלץ לצרף מסמכי נכות כללית, אם ישנם.
ועדת ערעורים
ועדת ערעורים מתכנסת שלושה שבועות לפני תקופת הבחינות. תשובה מנומקת מטעם הוועדה תישלח בכתב אל הסטודנט/ית תוך שבועיים מיום קיום ועדת הערעורים.
סטודנט המעוניין לערער על ההתאמות שנקבעו לו, יעשה זאת באופן מקוון באמצעות מערכת המידע האישי.
לצורך דיון הוועדה נדרשים המסמכים הבאים: מסמכים מעודכנים או מסמכים נוספים, שלא הוגשו בפנייה הראשונה.
המערער נדרש לנמק את בקשתו בכתב, וכן יוכל לבחור אם ברצונו להגיע לפגישה פנים אל פנים עם חברי הוועדה.