מודולות לבחירה למתמחים/גננות
ההשתתפות במודולה הינה חובה ללומדים בסדנאות הסטאז' במהלך שנת הלימודים תשפ"ה (2024 – 2025).
מפגשי המודולות יתקיימו בשעות 17:00–19:15, בזום.
כל מתמחה מחויב להירשם למודולה אחת בלבד.
המודולות פתוחות למתמחים הלומדים בסדנאות הסטאז' בלבד.
הרישום למודולות מתבצע על ידי המתמחה באמצעות "המידע האישי" > רישום לקורסים.
מהרו להירשם! מספר המשתתפים בכל מודולה מוגבל והרישום הוא בבחינת כל הקודם זוכה.
הרחבת סל המיומנויות של המורה כמנחה, המנהל שיח כיתתי גם במצבי שיח קונפליקטואליים.
ד"ר אורלי אוריון ליור
מפגש 1 – 27.1.25 יום ב
מפגש 2 – 3.2.25 יום ב
פיתוח כישורי הובלה של יוזמות אישיות של מורים, משלב החלימה ועד לשלב הביצוע – בשאיפה לממש שאיפות ורצונות של המורה, לקדמו ולקדם רעיונות חברתיים ופדגוגיים.
ד"ר בלי לודמיר מרם
סבב 1: מפגש 1 – 12.1.25 יום א, מפגש 2 – 19.1.25 יום א
סבב 2: מפגש 1 – 6.5.25 יום ג, מפגש 2 – 12.5.25 יום ב
מתן ידע ליצירה של סביבה מוטיבציונית מקדמת למידה, תוך התייחסות לערכים המכוונים אותנו בהוראה/בחינוך.
ד"ר כרמית פוקס אברבנאל
מפגש 1 – 3.2.25
מפגש 2 – 10.2.25
הבנת המשמעות של תהליכי ההערכה והיכרות מעשית עם דרכי הערכה חלפיות ואופן הפעלתן בכיתה.
ד"ר רואידה אבו ראס
מפגש 1 – 12.2.25
מפגש 2 – 19.2.25
מיומנויות להשתלבות במערכת הבית ספרית, בדגש על הזהות המקצועית, האישית של המורה.
ד"ר זיאד אבו חמד
ד"ר הישאם ג'ובראן
מפגש 1 – 19.01.2025 יום א
מפגש 2 – 26.01.2025 יום א
מתן ידע וכלים לתכנון יחידות של פעילויות בנושאים שונים בגן הילדים, תוך חשיבה על רציונל מחבר בין יחידות אלה.
ד"ר ענת בן שבת
מפגש 1 – 12.1.25 יום א
מפגש 2 – 19.1.25 יום א
הקניית כלים לפיתוח חוסן אישי ומקצועי שיאפשרו התמודדות מיטבית עם מצבי חיים, עם תהליך ההשתלבות בבי"ס ועם קונפליקטים בכיתה ובבית הספר.
אסנת אגם
מפגש 1 – 15.1.25 יום ד'
מפגש 2 – 22.1.25 יום ד'
הקניית כלים לפיתוח חוסן אישי ומקצועי שיאפשרו התמודדות מיטבית עם מצבי חיים, עם תהליך ההשתלבות בבית הספר ועם קונפליקטים בכיתה ובבית הספר.
תמיר הופמן
מפגש 1 – 12.1.25 יום א, מפגש 2 – 22.1.25 יום ד
חשיפה לתפיסת 'הגן העתידי' ולעקרונותיה ומתן כלים פרקטיים ליישום עקרונות אלה
ד"ר ענת בן שבת
מפגש 1 – 13.1.25 יום ב
מפגש 2 – 20.1.25 יום ב
שונות בחברה ובכיתה: הצגה של הגישה ההומניסטית-דיאלוגית, בירור מושגים והיכרות עם העמדות האישיות של המשתתפים.
ד"ר אברהים עמר
מפגש 1 – 15.1.25 יום ד
מפגש 2 – 22.1.25 יום ד
למידה על מוטיב המנהיגות בחינוך באמצעות תוצרי תערוכת מבע מאיר, התנסות בהבעה באוריינות חזותית וחשיבה על התנסויות אלה ככלי פרקטי לקידום ההוראה.
שרונה אליאס מרכוס
מפגש 1 – 31.3.25 יום ב
מפגש 2 – בחירת אפשרות אחת –
7.4.25 יום ב' בוקר או אחר הצהריים או 8.4.25 יום ג' בוקר.
בהשתתפות המרכז לתכנון לימודים.
למידה על מוטיב המנהיגות בחינוך באמצעות תוצרי תערוכת מבע מאיר, התנסות בהבעה באוריינות חזותית וחשיבה על התנסויות אלה ככלי פרקטי לקידום ההוראה.
ד"ר רונית אברמס, בהשתתפות המרכז לתכנון לימודים.
סבב 1 – מפגש 1 – 24/3 יום ב, מפגש 2 – בחירת אפשרות אחת – 7.4.24 יום ב' (בוקר או אחר הצהריים) או 8.4.24 יום ג' בוקר.
סבב 2 – מפגש 1 – 1/4 יום ג, מפגש 2 – בחירת אפשרות אחת – 7.4.24 יום ב' (בוקר או אחר הצהריים) או 8.4.24 יום ג' בוקר.
כיצד להפוך את היציאה של מורים ומחנכים לטיולים בית ספריים מאירוע חובה לאירוע מקדם ומעצים את המורה ומעמדו? תפקידי המורה, טיפים והזדמנויות להוראה ולמידה חוץ כיתתית בטיול השנתי ובכלל.
ד"ר שלומית לנגבוים
מפגש 1 – 4/2/25
מפגש 2 – 11/2/25
היבטים שונים בעבודת החינוך אישי-רגשי, קבוצתי-חברתי וערכי-מוסרי והתבטאותם גם בשיעורי חינוך.
יגאל הראל
מפגש 1 – 22.1.25 יום ד
מפגש 2 – 29.1.25 יום ד
מתן כלים וטכניקות הוראת אלגברה ואנליזה תוך שימוש בתוכנה גיאוגברה והאפשרויות הטמונות בתוכנה זו.
ד"ר אתי אופנהיימר
מפגש 1 – 17.3.25 יום ב
מפגש 2 – 24.3.25 יום ב
היכרות עם מצבי חיים של ילדים והורים בגילאים צעירים והשפעתם על תקשורת ויחסי ילד, הורה ומערכת החינוך בהמשך החיים.
רקפת ניסן
סבב 1 – מפגש 1 – 22.1.25 יום ד, מפגש 2 – 29.1.25 יום ד
סבב 2 – מפגש 1 – 6.5.25 יום ג, מפגש 2 – 13.5.25 יום ג
מתן ידע וכלים פרקטיים לפיתוח סביבה המקדמת אקלים חיובי בכיתה ופיתוח מיומנויות חברתיות אצל תלמידים.
יפעת דביר
מפגש 1 – 29.1.25
מפגש 2 – 5.2.25
המפגשים יאפשרו למורים להתנסות בלמידה חוץ כיתתית המקדם חשיבה יצירתית וביקורתית.
ד"ר חיית שחם
מפגש 1 – 3.2.25
מפגש 2 – 17.2.25
היכרות עם ענף הנוירופדגוגיה. הבנת הקשרים בין מנגנוני מוח לבין רגשות, זיכרון ולמידה.
ד"ר מיה שלום
מפגש 1 – 12.1.25
מפגש 2 – 19.1.25
רמות חשיבה שונות ושילובן בהוראה.
ד"ר לריסה שכמן
מפגש 1 – 27.1.25
מפגש 2 – 10.2.25
איך ילדים לומדים? הפעילות בגן עבודה בקבוצה קטנה ניצול פוטנציאל פעילות בגן ושילוב תחומי דעת שונים.
מיכל ג'ראד
סבב 1 – מפגש 1 – 16.1.25 יום ה, מפגש 2 – 23.1.25 יום ה
סבב 2 – מפגש 1 – 30.1.25 יום ה, מפגש 2 – 6.2.25 יום ה
סבב 3 – מפגש 1 – 8.5.25 יום ה, מפגש 2 – 15.5.25 יום ה
- הגדרת למידה רגשית-חברתית
- ביסוס מיומנויות רגשיות-חברתיות בקרב התלמידים
- אפיקי הטמעת למידה רגשית-חברתית בבית הספר
- שילוב למידה רגשית-חברתית בהוראת תחומי הדעת.
ד"ר את'אר חאג' יחיא
מפגש 1 – 6.2.25
מפגש 2 – 13.2.25
היכרות עם עקרונות וכלים של ויסות וניהול עצמי של תלמידים במטרה לקדם מוטיבציה ותחושת מסוגלות.
אסנת בן פורת
סבב 1 – מפגש 1 – 12.1.25 יום א, מפגש 2 – 19.1.25 יום א
סבב 2 – מפגש 1 – 4.5.25 יום א, מפגש 2 – 11.5.25 יום א
איך ניתן לנצל הזדמנויות ללמידה חוויתית תוך כדי פעילויות ומשחקים בגן.
חפציבה ברוגל
מפגש 1 – 15.1.25
מפגש 2 – 22.1.25
הבנת הקשר ומשמעות המשולש: הורה- תלמיד-מורה
ד"ר לורי גרינברגר
מפגש 1 – 13.1.25 יום ב
מפגש 2 – 20.1.25 יום ב
הקניית פרקטיקות וכלי הוראה המעודדים חשיבה מסדר גבוה ומזמנים שיח כיתתי פורה.
עידוד חשיבה מחוץ לתבניות הקבועות ובחינת הסברים ותופעות ממגוון של נקודות מבט.
סמר חאג' יחיא
מפגש 1 – יום א 19.01.25
מפגש 2 – יום א 26.01.25
כלים חוויתיים לקידום שיח רגשי חברתי בקבוצה.
ד"ר נעמי אשר
מפגש 1 – יום ד' 5/2/25
מפגש 2 – יום ד' 12/2/25