הכשרת עובדי הוראה לתפקידי חונכות וליווי

תיאור התפקידים

מטרות החונכות והליווי הן לתמוך בעובד הוראה מתחיל, לבסס ולטפח את זהותו המקצועית בשלב הכניסה להוראה. החונך והמלווה הינם שותפים מרכזיים ומשמעותיים לתרבות קליטה ראויה, המסייעת למתמחים ולעובדי הוראה חדשים להיכנס למערכת החינוך בתנאים מאפשרי הצלחה.

הכשרה לתפקיד – פיתוח מקצועי

המכללה האקדמית בית ברל, באמצעות יחידת "פורשים כנף", מציעה בשנת הלימודים תשפ"ה הכשרת מורים וגננות לתפקידי חונכות וליווי בהתאם למתווה התפתחות מקצועי באופק חדש ועוז לתמורה במסגרות מגוונות.

  • קורס הכשרה שלב א' :  30 שעות שנתיות – למורים, גננות חונכים ומלווים בפועל בשנת הלימודים תשפ"ה:  8 מפגשים היברידיים – בדגש על למידה סינכרונית בזום. הקורס מזכה באישור חניכה וליווי, מוכר לפיתוח מקצועי, גמולים וקידום דרגה.
  • קורס הכשרה שלב ב':  30 שעות שנתיות – למורים וגננות בוגרי שלב א' 8 מפגשים היברידיים – בדגש על למידה סינכרונית בזום. הקורס מזכה בתעודת חונכות וליווי, מוכר לפיתוח מקצועי, גמולים וקידום דרגה.

פרטים כלליים:

  • ההכשרה לתפקיד הכרחית לעיסוק בפועל בחונכות ובליווי, ומוכרת במסגרת מתווה ההתפתחות המקצועית של אופק חדש ועוז לתמורה, כגמול השתלמות עם ציון.
  • גמול תפקיד – ניתן לחונכים באופק חדש ובעוז לתמורה – חונכות של מתמחה אחד – 2.4% מהשכר המשולב, שני מתמחים – 4.8%, שלושה מתמחים (בשעות חונכות נפרדות) 7.2%. שעה משעות השהיה של החונך ושל המתמחה תוגדר כשעת "חונכות למתמחה".
  • מלווים מנחים את עובדי ההוראה המתחילים 20 שעות בשנה – ומקבלים שכר באמצעות המכללה 1000 ש"ח.
  • ההכשרה ממומנות על ידי משרד החינוך למעט דמי רישום 65 ש"ח, ומינימום הכרחי של משתלמים.
  • מזכירת היחידה לענייני רישום – גב' סוזן נותן  09-7473124, suzanne@beitberl.ac.il
  • רכזת ההכשרה יחידת פורשים כנף – ד"ר אורלי אוריון ליור orly.orion@beitberl.ac.il
  • רכז קורסים חונכים ומלווים במכון האקדמי הערבי – ד״ר ויסאם בשארה
    للاستفسار يمكن التوجه لمركز مساقات المعلم المتعهد والمرافق في المعهد الاكاديمي العربي للتربية، د. وسام بشارة، wisambishara4@gmail.com
  • הבית של החונכים

רישום עובדי הוראה לקורסי חונכים ומלווים

Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.