תצפית הוראה ושיח פדגוגי הם כלי לשינוי בהתנהגויות הוראה ולצמיחה פדגוגית. לא פחות חשוב מכך, הם יוצרים שינוי גם בשיח הפדגוגי. הכלי מכוון להעצמה ולצמיחה אישית ואינו ממוקד בהערכה. בכלי התצפית והשיח הפדגוגי יש כדי לתרום להפחתת החששות מתצפיות הוראה ולשכלול היכולת הרפלקטיבית לצורך שינוי בהוראה.

מטרות הכלי:

  • קידום תהליכי הוראה ולמידה באמצעות תצפיות בשיעורים ושיח פדגוגי
  • יצירת תרבות ממוקדת-הוראה-ולמידה
  • קידום ההתפתחות המקצועית של צוות

יתרונותיו של השיח הפדגוגי:

  • ממוקד בהתנהגויות הוראה שנצפו בשיעור, ולא בהתנהגויות הוראה קודמות
  • יש בו תרומה לחשיבה רפלקטיבית של המורה על השיעור
  • המורה ולא הצופה הוא שמעלה פתרונות
  • יש דגש על שימור, שיפור ושינוי של התנהגויות הוראה
  • מציג שותפות בתהליך החינוכי וייחוד זמן לפדגוגיה ולהוראה אפקטיבית

לקוח מתוך אבני ראשה, קידום ההוראה באמצעות תצפיות הוראה ושיח פדגוגי, ד"ר קובי גוטרמן.

לפניכם דוגמאות לדפים המכוונים ביצוע של תצפית.
החומרים מתייחסים למסגרת בית ספרית, אך הם ברמה גבוהה וניתנים להעברה למסגרת האקדמית.

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.