תצפית הוראה ושיח פדגוגי הם כלי לשינוי בהתנהגויות הוראה ולצמיחה פדגוגית. לא פחות חשוב מכך, הם יוצרים שינוי גם בשיח הפדגוגי. הכלי מכוון להעצמה ולצמיחה אישית ואינו ממוקד בהערכה. בכלי התצפית והשיח הפדגוגי יש כדי לתרום להפחתת החששות מתצפיות הוראה ולשכלול היכולת הרפלקטיבית לצורך שינוי בהוראה.

מטרות הכלי:

  • קידום תהליכי הוראה ולמידה באמצעות תצפיות בשיעורים ושיח פדגוגי
  • יצירת תרבות ממוקדת-הוראה-ולמידה
  • קידום ההתפתחות המקצועית של צוות

יתרונותיו של השיח הפדגוגי:

  • ממוקד בהתנהגויות הוראה שנצפו בשיעור, ולא בהתנהגויות הוראה קודמות
  • יש בו תרומה לחשיבה רפלקטיבית של המורה על השיעור
  • המורה ולא הצופה הוא שמעלה פתרונות
  • יש דגש על שימור, שיפור ושינוי של התנהגויות הוראה
  • מציג שותפות בתהליך החינוכי וייחוד זמן לפדגוגיה ולהוראה אפקטיבית

לקוח מתוך אבני ראשה, קידום ההוראה באמצעות תצפיות הוראה ושיח פדגוגי, ד"ר קובי גוטרמן.

לפניכם דוגמאות לדפים המכוונים ביצוע של תצפית.
החומרים מתייחסים למסגרת בית ספרית, אך הם ברמה גבוהה וניתנים להעברה למסגרת האקדמית.

Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.