סדנאות לסגל
כחלק מהרצון לפתח מקצועית, להעשיר ולהיטיב את ההוראה של חברי הסגל בבית ברל, המרכז להוראה ולמידה מוביל פעילות של למידה והעמקה בהוראה תחת הכותרת "סדנאות החודש".
החל מסמסטר ב' ולאורך השנה, נציע מדי חודש אחד עד שני מפגשי למידה, סדנאות וימי עיון, המתמקדים בליבת העשייה של הפדגוגיה הדיגיטלית. המטרה לאפשר לכם המרצים, בקצב שלכם, להכיר, להתפתח ולהתמקצע בפדגוגיה שיוצרת חדשנות, לשתף פעולה וידע ולהתנסות בהפקת תוצרים ותכנים לקורסים שאתם מלמדים.
בקישור הבא ריכזנו את "סדנאות החודש" שיוביל צוות המרכז להוראה ולמידה בין החודשים פברואר-יוני 2024 (לכל סדנה קישור למפגש וגם קישור לחומרי הסדנה ולהקלטה).
סדנה: תחילת עבודה עם בינה מלאכותית בהוראה
מרצות: ד"ר אורית גילור וד"ר אסנת דגן
תכני הסדנה: איך משתמשים בבינה מלאכותית ביעילות? כיצד יוצרים שיחה עם יישום ChatGPT; Brad מסוג צ׳אט כגון: רובי הבוט? בסדנה זו נבין את העקרונות ונתנסה ביצירת שיחה עם הבינה המלאכותית, בכתיבת פרומפטים ודיוקם. ההתנסות תהיה מכוונת פדגוגיה ונתוודע כיצד הבינה המלאכותית יכולה לסייע לנו כמרצים, לדוגמה: בפיתוח וכתיבת סילבוס, בפיתוח מערכי שיעור ולמידה פעילה.
התקיימה ב-18/7/2023
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנה: קריאה, ניתוח והערכת מאמרים באמצעות בינה מלאכותית
מרצה: ד"ר שירלי נתן-יולזרי
תכני הסדנה: בסדנה זו נכיר מבחר כלי בינה מלאכותית שמאפשרים סיכום, ניתוח והערכה של מאמרים. כלים אלו כוללים מחסני שאלות מובנים ואפשר גם לשאול אותם על תוכן המאמר. כמו כן, נכיר כלי הקראה של קבצים מסוג pdf.
התקיימה ב-23/7/2023
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנה: שימוש בסרטונים באמצעות בינה מלאכותית
מרצה: ד"ר אריה בן חיים
תכני הסדנה: בסדנה זו נכיר כלים שמאפשרים להפוך טקסט כתוב לסרטון אנימציה וטקסט כתוב וקול מוקלט לטקסט וקול מדובב על-ידי הדמות שלנו או דמות אווטאר מומצאת. זאת בהקשרים פדגוגיים בהוראה ובלמידה בקורסים שלנו.
התקיימה ב-19/7/2023
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנה: יצירת סרטון באמצעות בינה מלאכותית
מרצים: ד"ר שמעון רביצ'ב וד"ר אריה בן חיים
תכני הסדנה: לא רוצים להצטלם אבל רוצה להפיק סרטון שלך מדברת? הכינו את הטקסט ובינה מלאכותית תפיק את הסרטון! 30 דקות של סדנה חוסכת הרבה 'טייקים' לא מדויקים.
התקיימה ב-27/2/2023
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה | קישור לאתר D-ID
סדנה: הסתייעות ב-ChatGPT לטובת מחקר
מרצה: ד"ר עמיחי רגבי
תכני הסדנה: בסדנה זו תקבלו טעימות כיצד ניתן להסתייע ב-ChatGPT בעת תכנון ועריכת מחקר. נציג כיצד ניתן לקבל עזרה של צ'אט בתמצות מאמרים, הצגת רעיונות לשאלות מחקר חדשות, חיפוש מקורות מידע נוספים וניתוח איכותני של טקסט.
התקיימה ב-1/8/2023
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
הפדגוגיה של הוראה מרחוק מבוססת על פדגוגיה שכולנו מכירים, אך כוללת עקרונות נוספים שמתאימים לסביבת הלמידה המקוונת. ההשתלמות בתכנון קורס להוראה מרחוק נועדה לחשוף אתכם, כמרצים, לפדגוגיה זו ולתת לכם תשתית לבניית הקורסים. נושאי ההשתלמות: חשיפה לשיקולים פדגוגיים בבחירת סביבות ודגמים של הוראה-למידה, חשיבות האינטראקציות שיש לטפח בכל יחידת לימוד מקוונת וכיצד לעשות זאת, נוכחות המרצה בהוראה מקוונת – כיצד מייצרים נוכחות מנקודות מבט שונות, ארגון אתר הקורס, הנחיות להערכת לומדים בקורס בהוראה מרחוק.
למידע נוסף ולהרשמה לחצו כאן >
השתלמות מרצים מובילים למידה מרחוק
בהשתלמות זו תהיה התייחסות למאפיינים הפדגוגיים של למידה מרחוק: אינטראקטיביות, מעורבות, למידה פעילה, שיתופיות ורלוונטיות. נתייחס לקורסים מקוונים שיכולים להיות סינכרוניים, א-סינכרוניים והיברידים (משלבים).
ההדרכה מיועדת לפיתוח שלב מתקדם בהוראה מרחוק. כל משתתף יתחיל במהלך ההשתלמות את פיתוח הקורס שילמד בתשפ"א בהוראה מרחוק. לשם כך, כל משתתף יצוות לאיש צוות ממרכז הוראה ולמידה לתמיכה אישית במהלך ההשתלמות. בניית היחידות תוצג בפני המשתתפים האחרים לאורך ההשתלמות.
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת שילוב יחידות MOOC בהוראת קורס היברידי ומשולב
מרצה: ד"ר אריה בן-חיים
תכני הסדנה: היכרות עם מאפייני קורס MOOC: מבנה הקורס, אמצעי ההוראה השכיחים ודרכי הערכת ההישגים, היכרות עם כלי לניתוח הנתונים בקורס וכיצד הוא מהווה אמצעי עזר להוראה. בנוסף, הוצגו אפשרויות לשילוב יחידות MOOC קיימת בקורסים בהוראה מרחוק.
התקיימה ב-28/7/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
מפגש תכנית פריזמה למנהיגות דיגיטלית במכללות להוראה: פיתוח סילבוס לקורס מקוון
תכני המפגש: האם יש משמעות לאופן שבו בונים ומנסחים סילבוס של קורס מקוון לעומת קורס "רגיל"? כיצד בונים סילבוס מוכוון לומד שמסייע לגייס את הלומדים כבר מהרגע הראשון?
מרצה: ערן עדי ציובן
לצפייה ב: הקלטת המפגש
סדנת היכרות עם מערכת ZOOM
תכני הסדנה: המפגש כולל שני היבטים מרכזיים: הגדרת מפגש ZOOM (הגדרת מפגש זום מתוך את הקורס ב-moodle, עריכת מפגש, קישור חיצוני למפגש, כניסה למפגש, הקלטה לענן, חשיפת ההקלטה, רשימת נוכחות) וניהול מפגש ZOOM (כניסה למפגש, השתקת כל המשתתפים, הקלטה לענן, אפשרויות שיתוף מסך כולל שיתוף אודיו, סקרים, חדרי קבוצות, לוח לבן, מתן הרשאת הצגה (Co-Host)).
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנה מקוונת ללמידת השימוש במערכת ZOOM
תכני הסדנה: כניסה למערכת זום, פתיחת שיעור סינכרוני, הכרות עם הכלי ZOOM (העלאת קבצים, אמצעי תקשורת, לוח משותף, ועוד), שימוש באמצעי קול ווידיאו לניהול שיח ודיון קבוצתי, הקלטת שיעורים, ניהול הרשאות לסטודנטים, תכנון השיעורים והקורס הסינכרוני.
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה | חומרי הדרכה
סדנה מקוונת למערכת ZOOM למתקדמים
מרצה: רונית גלסמן
תכני הסדנה: שיתוף מסך, עבודה בקבוצות, סקרים ושאלות ותשובות של המשתתפים.
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה | חומרי הדרכה
מפגש העוסק בעקרונות בהנחיית סדנה מרחוק
מנחה: אורית לרר-כנפו
תכני המפגש: איך להנחות כך שהסטודנטים בסדנה יקשיבו? איך להקשיב כך שהסטודנטים בסדנה ידברו?
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
למידה שיתופית סינכרונית בקבוצות (יוניקו/זום)
שם המרצה: ד"ר אריה בן-חיים
הסדנה עוסקת בתכנון ותפעול של למידה שיתופית סינכרונית בקבוצות במערכות יוניקו/זום. בסדנה זו הכרנו היבטים פדגוגיים וטכנולוגיים על מנת לקיים הוראה ולמידה מסוג זה. במסגרת הסדנה התנסנו גם בלמידה בקבוצות.
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
מרצה: ד"ר שירלי נתן יולזרי
תכני הסדנה: הסדנה כוללת סקירה של עקרונות ויזואליים, ארגוניים וקומוניקטיביים, הצעה של מספר דגמים לשיעור א-סינכרוני אינטראקטיבי, והיכרות עם מבחר כלים בסיסיים שישמשו בהכנת השיעור.
התקיימה ב-18.2.2024
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה | תבניות עזר לתכנון שיעור | תכנון שיעור
מרצה: ד"ר אורית גילור
תכני הסדנה: עקרונות בבניית יחידת הוראה ללמידה עצמית – מטרות, מבנה ורכיבי היחידה.
התקיימה ב-27/1/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה | דוגמה ליחידה א-סינכרונית
סדנה מקוונת להכרת כלים להוראה א-סינכרונית הקיימים במערכת moodle
תכני הסדנה: ארגון חומרי הקורס – כותרות ליחידות, ארגון הפריטים וציון לוחות זמנים, מטלות – הוספת מטלה ובדיקת מטלה, אנוטו – צפייה שיתופית ואישית בסרטון והדשבורד למרצה לצפייה בפעילות הסטודנטים, פורום – לדיונים וכיו', בלוג – לרפלקציה, אגרון מונחים.
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת יצירת תוכן אינטראקטיבי באמצעות רכיב H5P המוטמע ב-moodle
מרצה: רונית גלסמן
תכני הסדנה: תוכן אינטראקטיבי הוא תוכן שמאפשר לסטודנטים לקחת חלק פעיל בלמידה, ומייצר חוויה משותפת. הרכיב מתאים ללמידה פנים-אל-פנים או ללמידה מרחוק.
במסגרת הסדנה נכיר מספר רכיבים אינטראקטיביים שניתן ליצור עם H5Pותתאפשר התנסות של המרצים ביצירה.
התקיימה ב-31/1/2022
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת דוחות השתתפות בסטודנט בפעילות
מרצה: רונית גלסמן
תכני הסדנה: דוחות moodle מאפשרים לנו לבצע בדיקה של השתתפות הסטודנטים בפעילויות השונות בקורס, לנטר סטודנטים לא פעילים, להוציא דוח צפייה ברכיבים השונים או מעקב אחר פרסומים בפורום, להפיק דוח המציג עמידה בתנאים שמרצה הגדיר. עוד נתמקד בדוח צפייה במשאבים ופעילויות, בדוח פעילות ותוצרים מפורט, דוח השתתפות לומדים בפעילות ושימוש ברכיב "יומני מעקב". הסדנה כוללת תרגול.
התקיימה ב-16/8/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת מרחבים פיזיטליים כמעטפת לחווית הלמידה
מרצה: זינב גזאוי
תכני הסדנה: הרצון לשלב את העולם הפיזי בלמידה מרחוק הוביל לבניית כלים דיגיטליים שיוצרים חווית למידה. בסדנה נכיר את התשתית התיאורטית ואת אחד הכלים המובילים בשוק – ג'יניאלי.
התקיימה ב-19/8/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת שיעור מסתעף בשאלות
מרצה: רונית גלסמן
תכני הסדנה: רוצים לתכנן יחידה א-סינכרונית מעניינת? בסדנה זו נכיר את רכיב הפעילות 'שיעור מסתעף בשאלות'. זהו רכיב הקיים באתר הקורס ב-moodleומאפשר יצירת "לומדה" בקורס. השיעור מורכב ממספר עמודים (עמודי תוכן ועמודי שאלות) והוא מאפשר למידה עצמית של הסטודנט והתקדמות בשיעור על בסיס הידע שצבר. בעמודי התוכן ניתן לשלב תוכן מסוג: טקסט, קישורים, סרטונים, קבצים וכדו'. בעמודי השאלות ניתן להוסיף שאלות מסוגים שונים, המשמשות לבדיקת הידע של הסטודנט על התוכן הנלמד. הרכיב מתאים מאוד לפיתוח יחידה א-סינכרונית.
התקיימה ב-1/8/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנה מקוונת: נוכחות מרצה בהוראה מרחוק
מרצה: ד"ר אריה בן-חיים
תכני הסדנה: נוכחות מרצה בלמידה מרחוק מהווה גורם משמעותי להצלחת הקורס. ההרצאה תעסוק בחשיבותה ומאפייניה של נוכחות מרצה בלמידה מרחוק, הוראתית, חברתית וקוגניטיבית. נתייחס בעיקר ללמידה הא-סינכרונית אך גם ללמידה הסינכרונית. נלמד כיצד ליישם נוכחות מרחוק במהלך תכנון ותפעול הקורס, תוך מתן דוגמאות והתייחסות לכלים ויישומים בהם אנו עושים שימוש.
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת הביצה והתרנגולת: מהסילבוס ל-moodle או מה-moodle לסילבוס?
מרצה: ד"ר סיגל מורד
תכני הסדנה: איך ניגשים לבניית את הקורס ב-MOODLE? האם הקורס סינכרוני, א-סינכרוני, היברידי או משולב? מה הסטודנטים צריכים כדי שאתר הקורס יהיה נהיר ונגיש.
התקיימה ב-5/8/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנאות: על כשלי הבנה אצל סטודנטים, וכיצד להתמודד איתם באקדמיה (שני מפגשים)
מרצה: ד"ר אמנון כרמון
תכני הסדנאות:
מפגש 1: מדוע סטודנטים רבים לא מבינים את מה שאנו מלמדים אותם?במפגש זה נכיר ונחווה מספר קשיים קוגניטיביים שנמצאו במחקר, שמכשילים את הבנת הידע החדש אותו אנו מלמדים את הסטודנטים. בסדנה זו נבחן האם ובאילו מקומות נפגשנו עם קשיים אלו בקורסים שלנו.
התקיים ב-23/1/2022
מפגש 2: מה אפשר לעשות על מנת להתמודד עם כשלי ההבנה?
במפגש זה נכיר ונתנסה בעבודה עם שני עקרונות מרכזיים של הוראה לשם הבנה: ניסוח תובנה מרכזית ועיצוב ביצוע הבנה שמתייחס אליה. כל מרצה יזכה למשוב מחולל הבנה מעמיתיו.
התקיים ב-26/1/2022
לצפייה ב: הקלטת מפגש 1 | הקלטת מפגש 2 | מצגת הסדנה | הסבר של תפיסת ההוראה לשם הבנה | מאמר מהוראה לשם הבנה לחינוך להבנת העולם | סדרת סרטונים קצרים על חינוך למשמעות
סדנת חשיבה ביקורתית בשירות הפדגוגיה: ספק? למה בכלל צריך אותו…
מרצה: טל קזרנובסקי
תכני הסדנה: אמצעים דיגיטליים לעידוד חשיבה ביקורתית. רוצים לפתח אצל הסטודנטים יכולות להעלות מגוון נקודות מבט; להצדיק ידע; להעריך מקורות מידע. פיתוח מיומנויות של חשיבה ביקורתית היא תשוקתו של כל מרצה ומדריך בתהליך ההוראה, במיוחד במאה ה-21. בסדנה ניתנו כלים דיגיטליים לפיתוח חשיבה ביקורתית בקרב הסטודנטים. הסדנה התמקדה בשלוש מיומנויות מרכזיות: חשיבה רפלקטיבית, ניתוח תהליכים ופיתוח עבודה צוותית. נערכה היכרות עם כלים דיגיטליים המעודדים את השגת המטרות הנ"ל והתמקדות במפות חשיבה.
התקיימה ב-9/8/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת יצירתיות וחשיבה יצירתית
מרצה: ד"ר שירלי נתן-יולזרי
תכני הסדנה: יצירתיות היא לא רק כשרון. ניתן ללמד חשיבה יצירתית. בסדנה נפגוש כמה דמויות יצירתיות ונחשוב מה הפך אותם ליצירתיים. נגדיר מהי חשיבה יצירתית ונקבל כמה כלים פשוטים לפיתוח החשיבה היצירתית אצלנו ואצל הסטודנטים שלנו. נתנסה במודל ששת הכובעים של דה-בונו, ונקבל במתנה כרטיסיות עבודה.
התקיימה ב-4/9/2022
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה | כרטיסיות לעבודה בצוות: כובעי חשיבה
סדנת הוראה בקבוצות – איך ולמה?
מרצה: ד"ר שירלי נתן-יולזרי
תכני הסדנה: מהן מטרות ההוראה העומדות מאחורי ההוראה בקבוצות, וכיצד מיישמים מתודה זו באופן אפקטיבי בלמידה הסינכרונית, באופן חד-פעמי או בתהליך מתמשך? בסדנה הוצגו מטרות והצעות להוראה, ובוצעה חשיבה משותפת על דרכים להרחבת העבודה בקבוצות.
התקיימה ב-9/2/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת הוראה בית מדרשית בחברותיות
מרצה: ד"ר אילון שמיר
תכני הסדנה: מהי הוראה בחברותות? איך עושים את זה? שיעור של למידה בחברותות, ורפלקציה על המתודה ומבנה השיעור. אולי נוכל לאמץ דרך הוראה אחרת.
התקיימה ב-3/2/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת תחנות למידה
מרצה: ד"ר שירלי נתן-יולזרי
תכני הסדנה: בסדנה נכיר את דגם הוראה 'תחנות למידה', יתרונותיו וחסרונותיו. יוצגו אמצעים דיגיטליים שעשויים לסייע בהוראת למידה בתחנות.
התקיימה ב-22/8/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת מה למגדר ולהוראה שלנו באקדמיה?
מרצות: ד"ר חנה חימי, ד"ר רימונה כהן, מיה אשכנזי
תכני הסדנה: האם ניתן לקדם שינוי במודעות להטיות מגדריות דרך תכני ההוראה והלמידה במכללה? ומה לגבי קורסים שלכאורה אין בהם קשר מובהק וברור למגדר? האם ניתן בכל זאת למצוא בהם היבטים מגדריים, נסתרים מהעין? בסדנה נתבונן בנושאים שונים באמצעות "עדשה מיגדרית" – נבהיר מהי הטיה מגדרית בלתי מודעת וכיצד ניתן ליישם פרקטיקות מתאימות לשילוב חשיבה מגדרית במגוון סוגי קורסים ופעילויות אקדמיות. בואו להצעיד את ההוראה במכללה צעד אחד קדימה בתחום זה.
התקיימה ב-18/1/2022
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה | תכנים נוספים
סדנת כיצד מטפחים לומד "עצמאי"?
מרצה: ד"ר יעל בלבן
תכני הסדנה: שיח מרצים סביב שלוש שאלות: איזה לומד אנחנו רוצים? מה אנחנו עושים שמונע מהסטודנטים להפוך ללומדים עצמאיים? מה אנחנו יכולים לעשות לשיפור המצב? במהלך הסדנה גובשו מספר כלים יישומיים.
התקיימה ב-8/2/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת עקרונות והמלצות בבניית מבחנים רבי-ברֵרה
מרצה: ד"ר עדי לוי-ורד
תכני הסדנה: סדנה קצרה הנוגעת במספר היבטים מרכזיים בבניית מבחנים, תוך דגש על הנושא של מבחנים רבי-ברירה. התייחסות לשאלות על-פי רמות חשיבה (טקסונומיה של בלום), שלבים בפיתוח/בשיפור מבחן רב-ברֵרה ובהכנת הסטודנטים לקראת המבחן.
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה | דוגמה לפתיח מבחן, שאלה ומשוב לבחינה | עקרונות והנחיות לכתיבת מבחנים אקדמיים
סדנת להגדרת מבחן רב-ברירה מקוון ב-moodle
לפני מועד המבחן באחריות המרצה להגדיר את תנאי המבחן וזמינותו באתר הקורס.
בסדנה יתואר תהליך הגדרת מועד המבחן, משך זמן המבחן, אופן בחירת השאלות, אופן הופעתן לנבחן, וכיצד ניתן להוסיף שאלות פתוחות שאותן המרצה בודק בעצמו. כמו-כן יוסבר כיצד צופים בציונים על-מנת להקליד אותם במידע האישי.
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה | חומרי הדרכה
סדנת שימוש במחוון מובנה ב-moodle
מרצה: רונית גלסמן
תכני הסדנה: הערכת לומדים יכולה להיות מורכבת, ויחד עם זאת קלה לביצוע. הוספת מחוונים הופכת את הבדיקה לקלה למרצה ובהירה עבור הסטודנט. ניתן להשתמש במחוונים מובנים להערכת מטלות ב-moodle.
ישנם שני סוגי מחוונים: מחווןrubric) ) ומחוון פשוט. בסדנה ניתנה הדרכה כיצד לעשות שימוש בשני סוגי המחוונים.
התקיימה ב-15/2/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת שימוש בבחנים מקוונים ובמאגר שאלות במערכת moodle
פעילות מסוג בוחן יכולה לשמש למטרות תרגול, מבדק, בוחן בכתה/בבית. ניתן לכלול בבוחן שאלות מגוונות. את מרבית השאלות ניתן לבדוק באופן אוטומטי וגם להוסיף שאלות פתוחות שאותן המרצה בודק בעצמו. בבוחן ניתן להגדיר את סדר השאלות והתשובות או לסדר את השאלות באופן אקראי, להגדיר טווח זמן מוגדר מראש, וכן את מספר ניסיונות המענה של הסטודנטים. תוצאות הבוחן נוצרות בזמן אמת. המרצה יכול לצפות בכל התשובות של הסטודנטים וגם לקבל ציון סופי בבוחן. טרם הגדרת הבוחן יש ליצור מאגר שאלות. בסדנה נלמד ליצור את הבוחן ואת מאגר השאלות.
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה | חומרי הדרכה
סדנת הערכת עמיתים ב-moodle
מרצה: רונית גלסמן
תכני הסדנה: באמצעות פעילות הערכת עמיתים הסטודנטים מגישים את המטלה שלהם ולאחר מכן הם מבצעים הערכה למטלות שהוגשו על-ידי סטודנטים עמיתים בקורס. הציון בפעילות זו מחושב הן מהציון שהסטודנט קיבל להגשה שלו והן מההערכה שהוא ביצע לעבודות של סטודנטים אחרים. הסדנה כללה הדרכה כיצד ליצור פעילות מסוג הערכת עמיתים ולהפעיל אותה.
התקיימה ב-20/7/2022
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
מפגש לשאלות על דרכי הערכה של למידה מרחוק
מנחה: ד"ר עדי לוי-ורד
מפגש תכנית פריזמה למנהיגות דיגיטלית במכללות להוראה: הערכה
תכני המפגש: הלמידה הדיגיטלית בה התנסינו לאחרונה עוררה שאלות רבות סביב דרכי הערכה מרחוק. בשיחתנו נבחן מחדש את מטרות וסיבות ההערכה ולאור זאת נכיר חלופות להערכה בסביבות למידה מגוונות.
מרצה: ד"ר טלי ברגלס-שפירא
לצפייה ב: הקלטת המפגש
סדנת שימוש ביישום פדלט
מרצה: רונית גלסמן
תכני הסדנה: הסדנה כוללת הדרכה טכנית לשימוש בפדלט – הכרת הרכיבים וההגדרות.
התקיימה ב-28/1/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת שימוש יצירתי בפדלט
מרצה: ד"ר שירלי נתן-יולזרי
תכני הסדנה: הסדנה כללה הצגת מספר דוגמאות לשימושים הפדגוגיים באפליקציית פדלט, בשיעור סינכרוני ובלמידה א-סינכרונית, וכן חשיבה בקבוצות על רעיונות נוספים.
התקיימה ב-28/1/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
תנאים להשלמת פעילות והגבלת גישה ב-moodle
שם המרצה: רונית גלסמן
איך לסדר את הפעילויות ביחידה א-סינכרונית ולעקוב אחרי התקדמות הסטודנט? ב-moodle קיימת הגבלת גישה המאפשרת למרצה להגדיר פעילות בקורס המתבססת על התניות מסוימות. הגבלת הגישה יכולה להיות תלויה בהשלמת פעילות, במועד, בציון, בפרופיל משתמש, בהשתייכות לקבוצה או לאוסף קבוצות, וגם מאפשרת ליצור סט הגדרות. ניתן להוסיף הגבלת גישה לכל יחידת הוראה ו/או לכל אחד מהמשאבים והפעילויות ב-moodle. באמצעות תנאים להשלמת פעילות מרצה יכול להתנות פעילות בקורס בהתבסס על פעילות אחרת שהושלמה ו/או שהתקבל בה ציון וכד', וכן לקבל דוח על פעילות בפורום ועוד…
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
עבודה בקבוצות ב-moodle
שם המרצה: רונית גלסמן
רוצה לעבוד עם קבוצות קטנות לאורך זמן?
עבודה בקבוצות מאפשרת למידה שיתופית, הגשת מטלות קבוצתיות, עבודה בקבוצות בפורום בקורסים גדולים ועוד.
ב-moodle קיימת אפשרות להגדרת קבוצות באופן אקראי או לפי בחירת המרצה/הסטודנט.
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
כלים שיתופיים ב-moodle : בלוג, פורום, אגרון מונחים, בסיס נתונים
שם המרצה: ד"ר סיגל מורד
רוצים ליצור שיתופי פעולה בין הסטודנטים?
בסדנה הוצגו כלים שיתופיים ב-moodle להוראה-למידה סינכרונית וא-סינכרונית.
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת שילוב אגרון מונחים בתשבצים ובמשחקים אחרים ב-moodle
מרצה: הילה פוטרמן
תכני הסדנה: סדנה זו כללה היכרות והנחיות לשימוש באגרון מונחים בתשבצים ומשחקים נוספים הקיימים במערכת moodle.
התקיימה ב-16/2/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
Annoto – מצפייה פסיבית בסרטון ללמידה אקטיבית, שיתופית וחברתית
שמות המרצות: גילי כהן (מחברת Annoto) וד"ר סיגל מורד
מה הסטודנטים חושבים כשהם צופים בסרט? איך אני מפנה את הסטודנטים להתמקד בנקודה מסוימת בסרט במהלך הצפייה?
השימוש ב-Annoto נותן לי פתרון. באמצעות Annoto ניתן לתעד מחשבות ותגובות במחברת אישית ואף לתת להן במה במחברת שיתופית כדי לדון על כך עם יתר המשתתפים בקורס. מערכת Annoto הופכת למידה פסיבית בסרטון ללמידה פעילה ושיתופית באמצעות מתן האפשרות להגיב ולנהל שיח על גבי הסרטון עצמו.
לצפייה ב: הקלטת הסדנה מיום 7/9/2020 | הקלטת הסדנה מיום 29/12/2020 | מצגת הסדנה
סדנת כלים דיגיטליים ליצירת דיון כיתתי
מרצה: אביבית שלום, המרכז לתכנון לימודים
תכני הסדנה: בסדנה הוצגו כלים המאפשרים להתחיל שיח מעניין בכיתות או לעורר סקרנות ללמידה. המשתתפים נחשפו לכלים ליצירת צ'טים ופוסטים פיקטיביים כמו אתרים ליצירת פייק צ'אט של ווצאפ או פייסבוק; כלים ליצירת מבזקי חדשות; אתר "מדרש תמונה" של ה-NY Times ועוד.
התקיימה ב-11/7/2021
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת הוראה מערבת באמצעות הצבעה ומנטימטר
מרצות: ד"ר אורית גילור רונית גלסמן
תכני הסדנה: אנחנו רוצים 'להרגיש' את הסטודנטים למרות שהם לומדים מרחוק, לדעת שהם איתנו, לדעת שהם מבינים את החומר, לדעת על מה צריך לחזור, במה להעמיק. בסדנה הוצגו מגוון כלים קלים להפעלה כשעובדים עם פלטפורמה של זום ויוניקו.
התקיימה ב-21/2/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה – חלק א' | חלק ב' | מצגת הסדנה
שימוש בשאלונים באמצעות Socrative
שם המרצה: ד"ר סיגל מורד
רוצה להשתמש בכלי אינטראקטיבי המאפשר לך להשתמש בסקרים ובבחנים במהלך השיעור? רוצה ליצור אינטראקציה עם הסטודנטים בשיעור? להגדיל את מעורבות הסטודנטים?
ניתן לבצע זאת באמצעות מחשב או כל מכשיר נייד עם היישום סוקרטיב. הסטודנטים מתחברים אל המערכת באמצעות מחשב או מכשיר נייד ועונים על השאלות. בסיום, יש למרצה אפשרות להציג את התוצאות, לנתח את השאלות ולשלוח משוב לסטודנטים.
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | חומרי הדרכה
מסמכים שיתופיים ב-Google Drive
שם המרצה: ד"ר סיגל מורד
רוצה לתת משימות לקבוצה כך שכולם ישתתפו?
בהוראה סינכרונית ו-א-סינכרונית אפשר לשלב שימוש במסמכים שיתופיים לצורך עבודה שיתופית במליאה או בחדרי קבוצות תוך כדי הוראה סינכרונית ו/או א-סינכרונית.
בסדנה תוצג האפשרות של מסמכים שיתופיים באמצעות Google Drive.
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת יצירת פעילות באמצעות טופס גוגל
מרצה: ד"ר סיגל מורד
תכני הסדנה: הסדנה כוללת היכרות עם הכלי, סוגי שאלות, נעילת שאלות, יצירת מקטעים, הוספת רכיבים ויזואליים (סרטון ותמונה).
התקיימה ב-14/2/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
Slack – סביבות עבודה קבוצתיות
מרצה: זינב גזאווי
תכני הסדנה: Slack הינו יישום המאפשר למידה קבוצתית פעילה. לכל קבוצה סביבה משלה לניהול תקשורת ולעבודה (קיום דיונים, העלאת קבצים, ניהול דיון סינכרוני בדומה לזום, ועוד). השימוש ביישום מאפשר למרצה להיות מעורב בתהליך הלמידה הקבוצתי, לראות את הפעילות ולערוך מעקב אחר התקדמות למידה של כל אחת מהקבוצות. ניתן להשתמש ביישום לשימושים פדגוגיים שונים כגון: למידת PBL, קבוצות דיון, שיתוף קבצים, ועוד. ניתן להשתמש ביישום Slack ללמידה סינכרונית/א-סינכרונית ועוד. ניתן לעבוד עם היישום במחשב או כאפליקציה בסמרטפון. בסדנה נכיר את רזי הכליו נציג דוגמאות לשימוש בו ולתוצרים שניתן להפיק ממנו.
התקיימה ב-28/7/2022
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת חדר בריחה באמצעות טופס גוגל ופדלט
מרצה: רונית גלסמן
תכני הסדנה: סדנת המשך לסדנת שימוש בטופס גוגל ופדלט. בסדנה זו למדנו כיצד יוצרים חדר בריחה ליניארי בטופס גוגל. כיצד יוצרים חדר בריחה בסגנון מבוך וירטואלי בעזרת טופס גוגל ובשילוב פדלט. הפעילויות נועדו להיות חווייתית-משחקיות. מתאים לעבודה ביחידים ובעיקר לחשיבה קבוצתית בפתרון חידות.
התקיימה ב-17/2/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
פיתוח יחידת לימוד מבוססת וידאו – TedEd
שם המרצה: המרכז לתכנון לימודים
חשיפה לאתר TedEd המאפשר יצירת יחידות לימוד אינטראקטיביות המבוססות על צפייה בסרטונים מאתר Youtube או Ted. בעקבות הצפייה בווידאו, מאפשר האתר לסטודנט להעמיק בנושא, לענות על שאלות פתוחות וסגורות לכתוב בקבוצת דיון ועוד. האתר TedEd מכיל מערכת לניהול הלמידה, שבאמצעותה יכול המורה לבדוק את התשובות ואת ההתכתבות בקבוצת הדיון עבור כל אחד מהסטודנטים שלו. כמו-כן, יכולה היחידה להוות כלי להערכה חלופית.
התקיימה ב-9/9/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | חומרי הדרכה
לכניסה לאתר: https://ed.ted.com
סדנת הפעלות משחקיות בשיעור פרונטלי
מרצה: ציפי ספרן, המרכז לתכנון לימודים
תכני הסדנה: בסדנה נכיר אלמנטים משחקיים הניתנים לשילוב בשיעור פנים-אל-פנים באמצעים דיגיטליים שונים. עקרונות אלו ניתנים ליישום מול סטודנטים באקדמיה וכן סטודנטים יוכלו להפעילם בהתנסות בבתי הספר. במהלך הסדנה נכיר טכניקות משחקיות באמצעות תמונה, טאבו כיתתי וכלים אינטרנטיים למשחק. בסדנה יילמדו כלי classrommscreen ואתרים משחקיים נוספים. סדנה מומלצת למד"פיות ולמד"פים.
התקיימה ב-9/8/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מסמך קישורים בסדנה
חדרי בריחה ממוחשבים
שם המרצה: המרכז לתכנון לימודים
רוצה להכניס מישחוק לקורס?
חדר בריחה מהווה סוג של חידה שיש לפתור באמצעות יישום ידע קיים. הסטודנטים יכולים לפתור חדר בריחה או ליצור אותו.
בניית המשחק נעשית באמצעות תוכנת ה-PowerPoint.
בסדנה יוצגו דוגמאות לחדרי בריחה בתחומי דעת שונים, ויינתנו כלים טכנולוגיים ועיצוביים לבניית המשחק.
התקיימה ב-26/8/2021
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת סרטונים אינטראקטיביים H5P
מרצה: רונית גלסמן
תכני הסדנה: יצירת תוכן אינטראקטיבי באמצעות רכיב H5P המוטמע ב-moodle. תוכן אינטראקטיבי הוא תוכן שמאפשר לסטודנטים לקחת חלק פעיל בלמידה, ומייצר חוויה משותפת. הרכיב מתאים ללמידה פנים אל פנים או ללמידה מרחוק. במסגרת הסדנה נכיר מספר רכיבים אינטראקטיביים שניתן ליצור עם H5P ותתאפשר התנסות של המרצים ביצירה.
התקיימה ב-6/7/2022
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת Dashboard Annoto – הערכת הפעילות והשתתפות הסטודנטים
עשיתם שימוש ב- Annoto באתר הקורס ב-moodle ליצירת צפייה אקטיבית בסרטון ללמידה שיתופית וחברתית? מעוניינים לצפות בנתונים לגבי הפעילות והשתתפות הסטודנטים? לשם כך ניתן להשתמש ב-Dashboard Annoto.
ה-Dashboard של אננוטו:
פתוח רק למרצים ולעוזרי הוראה (הסטודנטים אינם חשופים אליו).
מספק מידע על פעילות ומעורבות הסטודנטים בסרטוני הקורס.
מאפשר לקבל תובנות משמעותיות לגבי צפיית הסטודנטים בסרטונים בקורס.
מהווה כלי לניהול מהיר ויעיל של השיח על גבי הסרטון (מתוכו ניתן לענות לסטודנטים, להעניק "לייק של מרצה" ואף למחוק תגובות אם נדרש).
מרצה: גילי כהן, חברת Annoto
תכני הסדנה: המפגש יכלול היכרות עם ה- Dashboard ועם הנתונים המוצגים בו, תובנות שניתן להוציא מה-Dashboard, התנסות מעשית.
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה | חומרי הדרכה
סדנה מקוונת Annoto – מצפייה פסיבית בסרטון ללמידה אקטיבית, שיתופית וחברתית
מה הסטודנטים חושבים כשהם צופים בסרט? איך אני מפנה את הסטודנטים להתמקד בנקודה מסוימת בסרט במהלך הצפייה? השימוש ב-Annoto נותן לי פתרון. באמצעות Annoto ניתן לתעד מחשבות ותגובות במחברת אישית ואף לתת להן במה במחברת שיתופית כדי לדון על כך עם יתר המשתתפים בקורס. מערכת Annoto הופכת למידה פסיבית בסרטון ללמידה אקטיבית שיתופית באמצעות מתן האפשרות להגיב ולנהל שיח על גבי הסרטון עצמו. הדיון מתבצע על גבי ציר הזמן של תוכן הסרטון הלימודי (השיח הינו תמיד בהקשר של תוכן הסרטון), תוך איסוף נתונים לניתוח הלמידה.
תכני המפגש: היכרות עם מערכת Annoto, התנסות בחוויית השימוש, דוגמאות לשימוש Best practices, שיטות עבודה מומלצות.
לצפייה בסרטון משוב של עמיתים אשר השתתפו בסדנה הקודמת לחצו כאן.
לתשומת לבכם! הסדנה מומלצת גם למרצים שהשתתפו בעבר בסדנה שכן היא תכלול הסברים על Annoto וגם חלק מעשי. הסדנה תתמקד בטיפים ושיטות עבודה המאפשרות את הוצאת המיטב מ-Annoto.
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה | חומרי הדרכה
סדנת עריכת סרטון וידאו לצורכי הוראה
מרצה: אביבית שלום, המרכז לתכנון לימודים
תכני הסדנה: בסדנה נלמדו אפשרויות העריכה הקיימות לשיעור/הרצאה שהוקלטו בזום. עריכה בענן של זום או עריכה באפליקציה פשוטה ונגישה VideoEditor. לבסוף הודגם כיצד ניתן להעלות לערוץ היוטיוב האישי, לגזור קישור ולפרסם ב-moodle.
התקיימה ב-19/7/2022
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מסמך קישורים נלווים לסדנה
סדנת עריכת וידאו בסיסית של הקלטות שיעורים
מרצות: דינה קבלינסקי בן דור ואביבית שלום
תכני הסדנה: עריכת וידאו באמצעות Video Editor של ווינדוז 10. בסדנה נלמד חיתוך קטעים, הוספת כתוביות, סגירת הסרט הסופי, העלאה ליוטיוב או למודל.
התקיימה ב- 10/5/2020
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה | חומרי הדרכה ל- Video Editor| חומרי הדרכה ל- MovieMaker
עריכת סרטון וידאו
שם המרצה: המרכז לתכנון לימודים
רוצה לערוך סרט לפני הקרנתו לסטודנטים?
רוצה לערוך את הקלטת השיעור לפני העלאתה לאתר הקורס?
בסדנה נלמד כיצד להשמיט חלקים בסרטון, לשרשר סרטונים, להוסיף כתוביות, קריינות וסאונד, אפקטים על הסרט ועוד.
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | קישורים
סדנת פודקאסט בתהליכי למידה
מרצה: עמותת רקורד
תכני הסדנה: עולם הפודקאסטים צבר תאוצה בשנים האחרונות והגיע הזמן גם לראות כיצד הוא מתחבר ותורם לעולם החינוך. במהלך ההרצאה נלמד כיצד משלבים פודקאסטים כחלק מתהליך הוראה, ביצירה והאזנה. ניקח השראה ממודלים ודוגמאות שונות בעולם כמו אוניברסיטת UCL בלונדון. נראה כיצד פודקאסטים משתלבים כחלק מ-SEL וגם ABL, PBL ובעיקר נעמיק בתחום חדש ופורץ דרך.
התקיימה ב-7/9/2022
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה
סדנת טעימות בעולם הוירטואלי
מרצה: ד"ר אסנת דגן
תכני הסדנה: בסדנה זו נטעם מהאפשרויות הגלומות בשימוש בעולמות וירטואליים להוראה ולמידה. נכיר את הסביבה, את היכולת של המרצה לתכנן את הפעלת הסטודנטים גם כאשר לומדים מרחוק ליצירה ועבודה משותפת ואת האפשרות של הסטודנטים להשתתף בשיעור דרך האווטר שלהם כך שהם אנונימיים אך משתתפים. בפלטפורמה זו של ה-Eurika Worlds אין צורך לפתוח או לסגור מצלמה, וכן אין צורך לבדוק איך אני נראה.
נכיר שימושים שונים והפעלות שונות דרך פעילויות חינוכיות שונות שכבר נעשו במכללה החל מ: הצגת פוסטרים, בניית חללים המדגימים תפיסת עולם חינוכית על ידי הסטודנטים, PBL, וחדרי בריחה.
התקיימה ב-19/9/2022
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת עולמות וירטואליים
מרצה: ד"ר אסנת דגן
תכני הסדנה: הסדנה היא מבוא לאפשרויות הגלומות בשימוש בעולמות וירטואליים להוראה ולמידה. זוהי תשתית נוספת (תחליף לזום או כתוספת) לדרכי הוראה אלה והיא: העולמות הווירטואליים Eurika Worlds. בפלטפורמה זו, אין צורך לפתוח או לסגור את המצלמה, אין צורך לבדוק איך אני נראה, מה לא בסדר בשיער שלי, וכן איך נראה הרקע לשיעור.
התקיימה ב-6/7/2021
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת התנעת תהליך כתיבה בקורסים סמינריונים
מרצים: טל קזרנובסקי
תכני הסדנה: איך מביאים את הסטודנט לתכנן עבודה בצורה נכונה מהשלבים הראשונים?
התקיימה ב-28/2/2023
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת נגישות מסמכים
מרצה: שי, חברת @-Z
תכני הסדנה: במסגרת חוק הנגישות אנו מחויבים להנגיש מסמכים לבעלי מוגבלויות, רובם אנשים עיוורים או כבדי ראייה. את התאמת המסמכים ניתן לבצע בפשטות באמצעות כלי אופיס. הסדנה כוללת רקע כללי על הנגשת מסמכים ו-pdf, הנחיות מעשיות ליצירת תכנים נגישים עם אופיס, בדיקות נגישות, צעד-צעד להמרת מסמכים לפורמט pdf, נגישות ב-Adobe Reader.
התקיימה ב-21/9/2022
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
הרצאה: ארגונומיה לשיפור סביבת העבודה
מרצה: אביטל רדושר, מדריכה ארגונומית ארצית במוסד לבטיחות וגהות.
הוראה ולמידה בזום העבירה אותנו לעבודה בישיבה ממושכת מול המחשב. לישיבה כזו יש השלכות בריאותיות.
ההרצאה כללה: מהי ארגונומיה, פגיעות וגורמי סיכון, פתרונות אפשריים למניעת פגיעות, טיפים להתאמת סביבת העבודה הביתית לצרכי סגל וסטודנטים.
לצפייה ב: המלצות לעבודה נכונה מהבית | המלצות לבחירת כיסא ארגונומי
ניהול זמן – סדנת הרגלים אפקטיביים
בתקופה של עומס מידע, עומס בתקשורת, פריצת גבולות בין מרחב אישי לבין מקצועי, עייפות מצטברת ועמימות, צורך בחדשנות ובהתחדשות, אנו המרצים ממשיכים לנהל שגרת הוראה מיטבית עם דרישות רבות בעומס רב.
בתוך העומס חשוב לעצור ולבחון את שגרת חיינו.
אנו מזמינות אתכם לקחת את הזמן ולקבל עוד כלים לניהול אפקטיבי של זמן.
מנחות: אריאלה הלוינג-דניאל ושרונה אליאס-מרכוס, ממרכז התמיכה והנגישות.
לצפייה ב: הקלטה של הסדנה | מצגת הסדנה
סדנת שיקולי דעת בבחירה ועיצוב של אינפוגרפיקה
מרצה: שרה הורוביץ, המרכז לתכנון לימודים
תכני הסדנה: אינפוגרפיקה היא המחשה חזותית של מידע מורכב ונתונים, באמצעות איורים, תרשימים, מפות, גרפים ועוד. הקניית מיומנויות ליצירת מערכת של סמלים חזותיים, המעבירים מסר באופן מדויק ותמציתי, מאפשרת לשלב אינפוגרפיקה ככלי הוראה-למידה. בסדנה זו נדון בסמלים קיימים, נעמוד על ההבדל שבין לוגו לסמל ונלמד כיצד להשתמש בו ככלי להערכה חלופית.
התקיימה ב-11/7/2022
לצפייה ב: הקלטת הסדנה | מסמך קישורים נלווים לסדנה
קורס חינמי שבאמצעותו לומדים איך לעבור להוראה מרחוק באופן אפקטיבי
הקורס בנוי משיעורי מיקרו-למידה של 10-5 דקות.
לאתר הקורס
קורס מוק חינם: How To Teach Online
לאתר הקורס
מפגשים מקוונים של מיט"ל
להשתתפות במפגשים המקוונים של מיט"ל לחצו כאן >>
עיצוב מצגות וירטואליות בקלות
סרטונים של 'זיקוקי למידה' שיסייעו לכם לשדרג את המצגות שלכם.
לאתר >>
סדנה: עיצוב הערכה בהוראה מקוונת
עיצוב הקורס המקוון כולל בתוכו גם הגדרה של תהליכי הערכה מתאימים. נפתח את השנה בסדנה בנושא עיצוב הערכה בהוראה מקוונת שתתמקד במגוון האפשרויות השונות להמרת בחינות סוף הקורס במערך הערכה חלופי.
להקלטה וחומרי הסדנה: https://meital.iucc.ac.il/events/assessment-09-2020
סדנה: למידה בבעלות הלומדים: בלמידה מרחוק אנו מאבדים את יכולת השליטה על הקצב וסגנון הלמידה של הסטודנטים. מה תפקידנו בליווי הסטודנט להצלחה והנאה מהקורס? בסדנה זו נכיר ונתנסה בכלים העומדים לרשותנו כדי לסייע ללומדים לקחת בעלות ואחריות על דרכי הלמידה.
להקלטה וחומרי הסדנה: https://meital.iucc.ac.il/events/09_2020-self_learning
סדנה: המפגש הראשון בקורס מקוון (כי אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני)
ההתרגשות לקראת השיעור הראשון כבר באוויר. בואו להשתתף בסדנה בנושא המפגש הראשון בקורס מקוון (כי אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני…). בסדנה נשתף מניסיוננו ונלמד מדוגמאות של אחרים על דרכים אפקטיביות לבניית השיעור הראשון בקורס מקוון.
להקלטה וחומרי הסדנה: https://meital.iucc.ac.il/events/1stimpressions2020
קהילות מיט"ל
השנה, לאור בקשות שהתקהלו במיט"ל, הם בונים קהילות למידה פעילות כחלק מקידום שיתופי הפעולה והידע הרב הקיים בקרב חברי הקהילה. בואו להצטרף אלינו לאחת (או יותר…) מקהילות הלמידה המתגבשות שיעסקו בזוויות שונות של הלמידה וההוראה המקוונת. זו הזדמנות להיות שותפים לתהליך למידה משמעותי, לתרום ולהיתרם ולעצב יחד פתרונות חדשניים לטובת כלל הקהילה הרחבה! https://meital.iucc.ac.il/events/learning_communities