המרכז הדיאלוגי המאמן
בעידן הנוכחי של קיטוב והקצנה, השיח החברתי מתאפיין בחוסר הקשבה וביטול האחר.
המרכז שלנו מאמן סטודנטים, מורים, אנשי סגל ועובדי הוראה אחרים ברכישת כלים מעשיים לקידום שיח מכבד, שוויוני ודמוקרטי במצבי מחלוקת
מטרות המרכז
היכרות ותרגול עם כללי השיח ליצירת מרחב מכבד, שיוויוני ובטוח - למידה על התמודדות עם אמירות נפיצות בכיתה
- היכרות ותרגול סגנונות לניהול דיון שנוי במחלוקת בכיתה
- מערך שיעור מובנה לניהול שיעור בסוגייה חברתית נפיצה
- כלים חשובים נוספים
אוכלוסיית היעד
המחקר שלנו
- Erlich Ron, R & Gindi, S. (2023). Teaching controversial political issues in the age of social media: Research from Israel. Routledge.
- מכתב לעיתון הארץ (2022), שחר גינדי, "מורים הילחמו בגזענות!"
- רקפת ארליך רון ושחר גינדי (2022), טור בהארץ, "אתה המורה השמאלני? אני שונא ערבים ושמאלנים"
- Gindi, S., Gilat, Y. & Sagee, R. (2022). Short communication – Students' attitudes toward boundary-crossing teachers before and after the May 2021 violence between Israelis and Palestinians: A ripple effect? International Journal of Intercultural Relations, 91, 38-43
- רקפת ארליך רון ושחר גינדי (2022) – נכונות מורים לדון בסוגיות שנויות במחלוקת: האם נושא הדיון משפיע?
- שחר גינדי ורקפת ארליך רון (2021). התמודדות של מורים יהודים עם אמירות גזעניות של תלמידים בכיתה
- Rakefet Ron Erlich and Shahar Gindi, Are civics teachers different from teachers of other disciplines in their handling of controversial issues?
- Rakefet Ron Erlich, Shahar Gindi, Beyond allowing ventilation: How to connect the socialemotional and the cognitivein teachers’ handling of controversial political issues (CPI)?
- Shahar Gindi, Rakefet Erlich-Ron, Bargaining with the system: A mixed-methods study of Arab teachers in Israel
- Shahar Gindi, Rakefet Ron Erlich, High school teachers' attitudes and reported behaviors towards controversial issues
- Shahar Gindi, Itzhak Gilat, Rachel Sagee, Who wants a political classroom? Attitudes toward teaching controversial political issues in school
- Rakefet Ron Erlich, Shahar Gindi, Alone in the forefront: Teachers precarious position when facing students racist comments in class
- רקפת ארליך רון ושחר גינדי (2017), פוליטיקה בכיתה? הימנעות מורים משיח טעון סביב יחסי יהודים וערבים בישראל
- ד"ר רקפת ארליך רון וד"ר שחר גינדי (2017), שיח פוליטי בכיתה ככלי לקידום חיים משותפים
- שחר גינדי ורקפת ארליך רון (2021), הלהבה מתחילה בבתי הספר
- רקפת ארליך רון ושחר גינדי, שונות ושייכות של מורים חוצי גבולות על רקע עדה ודת
- בדיקת התערבות CPI – מתוך כנס שימוש בסימולציות
אנשי קשר
ד"ר רקפת ארליך רון rakefet.ronerlich@beitberl.ac.il
ד"ר שחר גינדי shaharg@beitberl.ac.il