אושיות חינוך בפודקאסט - "להיות פוטנציאל ממומש"
הנגשת ההשכלה הגבוהה בישראל לסטודנטים עם לקות למידה, הפרעת קשב או מוגבלויות אחרות
עורכות ומגישות: שרונה אליאס מרכוס ואריאלה הלוינג דניאל, מרכז התמיכה והנגישות במכללה האקדמית בית ברל.
לקויות למידה והפרעת הקשב הן חלק בלתי נפרד מחיינו, ומתחום שמתגבש מדעית ומעורר שאלות רבות.
בפודקאסט הראשון בתחומו בארץ, נארח על כוס קפה את מיטב המומחים ואנשי המפתח, אשר פיתחו, עיצבו, הובילו והכשירו דורות של אנשי מקצוע וסטודנטים.
בואו לשוחח, ללמוד ולקבל כלים, אנשי מקצוע: טיפול, תקשורת וחקיקה, הורים וילדים, סטודנטים ומורים, מעסיקים ונותני שירות.
הפודקאסט הוקלט בעידוד קרן "מיטב דש".
להיות פוטנציאל ממומש - עם יעל מלצר
מלצר הציגה במחקר שערכה שממוצע הציונים בלימודי תואר ראשון של סטודנטים עם ליקויי למידה גבוה מממוצע הציונים של סטודנטים שאינם לקויי למידה. הסיבות: הם מקבלים תמיכה מהאקדמיה ויש להם כוח רצון חזק.
יעל מלצר הקימה את מרכז הלמידה לאסירים עם לקויות למידה והפרעות קשב בבית הסוהר חרמון על רקע תוצאות המחקר של ד"ר עמלה עינת וד"ר תומר עינת שמצביעות על קשר מובהק בין לקויות למידה לעבריינות. 69.95% מהעבריינים התבררו כסובלים מלקויות למידה מובהקות, בינוניות עד קשות, לעומת 10%-15% באוכלוסייה הנורמטיבית. יעל אומרת: “היום, יותר מבעבר, נפתח עבור אסירים עם לקות למידה והפרעת קשב ערוץ תמיכה שיביא גם את הספקנים והמיואשים שביניהם, לכותלי האקדמיה לתואר ראשון, שני ושלישי, ולעולם המופלא של הלמידה, שעד כה היה נעול בפניהם”. לדבריה, קו ישר מוביל בין לקויות למידה ועבריינות, גם אצל נשים וגם אצל גברים.
יעל מלצר פיתחה את מודל "פתח לנו שער לבוגרים עם לקויות למידה והפרעות קשב" לטיפול בבוגרים עם לקויות למידה וקשב ומציגה אותו כאן.
להיות פוטנציאל ממומש - עם גיא פינקלשטיין
"גיא פינקלשטיין נוהג לומר: "דרך האבנים הקשות אל החול הרך".
פינקלשטיין מעניק מניסיונו האישי טיפים להרשמה למוסדות להשכלה גבוהה עבור אנשים עם לקות למידה ומוגבלויות נוספות.
למידע על "תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות למקומות ציבוריים קיימים שהם מוסדות להשכלה גבוהה ולשירותי השכלה גבוהה שהם נותנים), תשע"ז-2016" לחצו כאן >
התוכנית "מורים ללא גבולות" עוסקת בשילוב עובדי הוראה עם מוגבלות במוסדות חינוך. בקישור המצורף תוכלו לקרוא על התוכנית, על התאמות לעובדי הוראה עם מוגבלות, על תנאי השתלבותם ושיבוצם בהוראה, ועל הליווי והסיוע הניתנים להם.
להיות פוטנציאל ממומש - עם ד"ר אורית דהן
"התשמע קולי? סיפורי הצלחה של בוגרי אקדמיה עם ליקויי למידה", כתבה ד"ר אורית דהן עם ד"ר סוזי רוסק ואריאלה דניאל-הלוינג. למידע על הספר לחצו כאן >
להיות פוטנציאל ממומש - עם ד"ר עמלה עינת
ד"ר עמלה עינת – ביוגרפיה וספרים >
להיות פוטנציאל ממומש - עם פרופ' מיכל שני
אוריינות בשפת האם, בהרצאה המוקלטת של פרופ' מיכל שני, בקטלוג החינוכי של משרד החינוך.
להיות פוטנציאל ממומש - עם ד"ר ורדה שרוני
יעל שרוני היא אמנית, מוזיקאית, רקדנית מחול אפרו-מודרני ומתופפת מקצועית על כלי הקשה. סיפורה מתחיל בבתי ספר למחול, במגוון סגנונות ריקוד. אחרי הצבא, נחשפה ונסחפה לעולם הריקוד והתיפוף המערב אפריקאי ולסצנה האפריקאית בישראל – בה היא לוקחת חלק.