מיינדפולס נוכחות וחמלה: טיפוח כישורי חוסן בעת משבר

​התוכנית לתואר שני בחינוך, מיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית במכללה האקדמית בית ברל שמחה לשתף בהקלטות של שלושת המפגשים הראשונים בסדרה: "מיינדפולנס, נוכחות וחמלה". מטרת סדרת המפגשים היא לתמוך בקהילת נשות ואנשי החינוך אשר מהווה את "קו ההגנה הראשון" לחוסן הנפשי של ילדות וילדים בתקופה זו של איום בטחוני על מדינת ישראל. המפגשים כללו הסבר ותרגול של דרכי התמודדות מגוונות עם חוסר ודאות ומתח אשר מתאימות לצוות חינוכי, הורים וילדים.

מפגש 1 – "תרגול מיינדפולנס ככלי להפחתת סטרס וחרדה – התנסות אישית וכלים פרקטיים בעבודה עם ילדים ונוער."
בהנחיית ד"ר אסף סטי אל-בר
מפגש זה כלל הסבר על מיינדפלנס כגישה לטיפוח חוסן וכן נגיעה קלה בעבודת מיינדפולנס עם ילדים ונוער, אך התמקד בעיקר בתרגול מעשי.
מפגש 2 – "להיות בעין הסערה במקום בתוך הסערה": כישורי עמידות במצוקה לקידום רווחה נפשית של מורות ומורים בעת משבר".
בהנחיית ד"ר שמרית תלרז כהן
מפגש זה התייחס לאופנים בהם ניתן ליצור איים של שקט פנימי גם במצב של סערה חיצונית, על ידי אסטרטגיות שונות להרגעה עצמית והסחת דעת מיטיבה. נערכו במפגש תרגולים בעזרת שימוש בדמיון, שהינו כלי חזק ויעיל לטיפוח משאבים ופנימיים וחוסן.
מפגש 3 – "חמלה בפעולה – כיצד לבסס נוכחות אמפתית עבור הילדות והילדים?"
בהנחיית פרופ' חן למפרט
במפגש זה ניתנו עצות והנחיות למחנכות, מחנכים, והורים בנושא התנהלות אמפתית בתקופה זו, מפרספקטיבה המושתתת על טיפוח חמלה וקשיבות בקשר הורה ילד. הודגשו עקרונות של תקשורת לא וורבלית, שפת גוף וחשיבותם בטיפוח אמפתיה.

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.