• דגם הוראה (Teaching Model) מתאר את תמהיל שיטות ההוראה המרכזיות ביחידת הוראה (או קורס) שבאמצעותן אנו גורמים לסטודנטים ללמוד.
    למשל השיטה של למידת חקר מתאפשרת בדגם קבוצות הג'יקסו או בדגם PBL (למידה מבוססת פרויקטים) ואילו השיטה של רכישת ידע מגורם מומחה מתאפשרת בדגם מע"מ (מרצה עומד ומדבר) או בדגם הכיתה ההפוכה.
    דגם מע"מ (מרצה עומד ומדבר) סופג הרבה ביקורת, אבל יש לו מקום וערך בתהליכי הוראה ולמידה כל עוד הוא אינו המתודה היחידה.
  • בעידן שבו בונים תהליכי הוראה היברידיים, בדרך-כלל משולבים מספר דגמי הוראה-למידה.
    למשל: ניתן לכלול בקורס שיעורים בדגמים שונים למשל יחידת לימוד אחת של מספר מפגשים לפי דגם ג'יקסו ושני שיעורים בדגם של כיתה הפוכה וכדומה).
  • בחירת דגם הוראה-למידה מאפשרת לנו: ניסוח מערך הוראה שלם; הכוונה יעילה בתכנון וביצוע תהליך הוראה; ניתוח והערכה של נקודות החוזק והחולשה שלהם כדי לתכנן וליישם פעולות מעקב מתמשך (follow-up) מתאימות; שימוש בדרכי הוראה התואמות את מטרות הלמידה בכל שעור ונושא; לגוון את אפשרויות הלומדים לביצועי הבנה ולפיתוח ידע; לשמור על ערנותם של הלומדים והלומדות; לתמוך בפיתוח מיומנויות נלוות לתוכן ה״רשמי״ של הקורס (עבודת צוות, חשיבה יצירתית, שימוש בדיגיטל ועוד).

 

Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.