פעילויות מתמטיות
ירון גר במרחק נסיעה מבית הספר. ירון נעזר לעתים קרובות בתחבורה ציבורית כדי להגיע לבית הספר וגם למקומות נוספים בעיר, לבילויים, קניות, ומפגשים עם חברים.
בחודש יש כ- 25 ימי לימודים, ובנוסף ירון משתתף בחוג אחד בשבוע, ומדי פעם הוא נוסע אליו בתחבורה ציבורית
1. עזרו לירון לבחור כרטיסיה מתאימה לצרכיו. הסבירו את תשובתכם.
2. האם תשתנה תשובתכם אם ידוע כי לפחות פעמיים בשבוע הוריו של ירון מסיעים אותו לבית
הספר?
הדרכה למורה
שאלות העוסקות בכדאיות מזמנות חשיבה של בדיקת אלטרנטיביות וחושפות את התלמיד למצבים מתמטיים שבהם התשובה איננה יחידה ותלויה בשיקולים שונים.
פתרון הבעיה יכול להיעשות באמצעות יצוגים שונים: מספרים, גרף, מילולי. חשוב לעודד את התלמידים להסביר את דרך הפתרון.
תשובה לדוגמה: אם ירון נוסע 60 פעמים באוטובוס, הוא זקוק ל-3 כרטיסיות שמחירן 195 ש"ח. בכל חודש זקוק ירון לכל היותר ל50 נסיעות לבית הספר + 8 נסיעות לחוג. אם איננו זקוק לנסיעות נוספות, כדאי לו לרכוש כרטיסיית נוער. אם הוא זקוק לעוד 4 נסיעות או יותר, כדאי לו לרכוש כרטיסיית "חופשי -חודשי".
לפניכם צורה ובה 17 גפרורים.
הוציאו 5 גפרורים באופן שיישארו רק שלושה ריבועים.
משולשים מגפרורים
הוציאו 4 גפרורים, כך שיישארו 4 משולשים.
מטרת הפעילות: חקר וגילוי קשרים בלוח ה-100.
1. מעטפת
2. דפי פעילות
הילדים מבצעים פעולות שונות בכדור: כדרור, זריקה לעבר הקיר או זריקה באויר ומתעדים את מספר הפעמים שזרקו את הכדור עד לנפילתו . ניתן להשוות בין ילדים שונים או בין ניסיונות שונים של אותו ילד. ניתן להציג את כמות הזריקות על ידי מספר, דיסקיות, הדבקת דבקיות וכו.
דוגמה לכרטיסי פעילות ועזרים נלווים מתוך מאגר הפעילויות בתקליטור "עוד מעט חשבון".
פעילות מתוך המאגר"עוד מעט חשבון" מבית היוצר