מדריך מוסמך לאמנות משקמת ואמנות בקהילה
המגמות המוצעות במסלול מדריך מוסמך לאמנות
- הדרכת אמנות משקמת (לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים)
- הדרכת אמנות (לאוכלוסייה ללא צרכים מיוחדים)
הדרכת אמנות משקמת (לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים)
בלימודי הדרכת אמנות משקמת מכשירה התכנית מדריכי אמנות המשתלבים במסגרות לאוכלוסיות מיוחדות. מדריכי אמנות אלה עוסקים בשיקום וסיוע באמצעות אמנות לאוכלוסיות שונות כגון: אנשים על הרצף האוטיסטי, אנשים המתמודדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מתמודדי נפש, אנשים עם לקויות למידה ו/או הפרעות התנהגות, אנשים המתמודדים עם נכות פיסית ו/או שיתוק או מחלה כרונית/פרוגרסיבית, נגמלים מסמים ומאלכוהול, אסירים, קשישים, ילדים ונוער בסיכון, נשים נפגעות אלימות.
לצד ההכשרה כמדריך לאמנות והתנסות באמנות חזותית, יקבל התלמיד כלי עבודה דידקטיים שיקומיים, יתנסה בעבודה מעשית במסגרות המיועדות לאוכלוסיות מיוחדות, יקבל כלים וידע על אוכלוסיות מיוחדות, יבין מושגים בשיקום ובתהליכים העוברים על המשוקם, ויחזק את זהותו המקצועית.
נושאי הלימודים:
- שנה א': ציור, פיסול, רישום, עבודה עם אוכלוסיות מיוחדות, מתודיקה, תולדות האמנות, מבוא לפסיכולוגיה, אימוני הדרכה (צפייה).
- שנה ב': ציור, פיסול קרמי, מתודיקה, תולדות האמנות, חומר וטכניקות, אימוני הדרכה ופרקטיקום.
הדרכת אמנות (לאוכלוסייה ללא צרכים מיוחדים)
הלימודים במגמה זו נועדו להכשיר מדריכי אמנות בקהילה, במערכות החינוך המשלים והבלתי פורמלי. התלמיד יתנסה בעשייה אמנותית, ברכישת מיומנויות בתחום האמנות החזותית: רישום, ציור, פיסול, ויוכל לשכלל את כישורי ההתבוננות, הניתוח והעשייה שלו. כמו כן, יקבל התלמיד כלים להדרכה: הפעלת שיקולי דעת, פיתוח מיומנויות, בניית מערכי שיעור, והתנסות במרכיבי ההדרכה. התלמידים יתנסו בעבודה מעשית במסגרות החינוך הבלתי פורמליות.
נושאי הלימודים:
- שנה א': ציור, רישום, פיסול, אמנות יצירה וחומרים, מתודיקה, תולדות האמנות, מבוא לפסיכולוגיה, אימוני הדרכה (צפייה).
- שנה ב': ציור, פיסול קרמי, מתודיקה, תולדות האמנות, אימוני הדרכה ופרקטיקום.
משך מסלול הלימודים
שנתיים.
שנה א – 20 שעות שבועיות (יומיים בשבוע)
שנה ב – 11 שעות שבועיות (יום בשבוע)
זמני הלימודים
יום ד' 13.45–21.00
יום ה' 14.30–21.00
תעודת גמר
תעודת גמר מדריך מוסמך לאמנות מטעם המכללה האקדמית בית ברל, המדרשה – פקולטה לאמנויות.