Open space technology at Beit Berl College
איך מייצרים למידה שתשמש קרקע פורייה להתפתחות מקצועית ולתעסוקה משמעותית בחינוך הבלתי פורמלי?
ביום רביעי
יום העיון נוהל על ידי מאיה רימר, מומחית להנחיה השתתפותית, אשר דאגה להלהיב ולארגן את המשתתפים ביום העיון תוך כדי שימוש בטכניקת "מרחב פתוח", טכניקה המאפשרת מפגש משמעותי בין מספר רב של אנשים בעלי עניין משותף לשם שיחה ודיון פתוח, יצירה של רעיונות ומימושם לכדי מעשים.
השאלה המרכזית שנשאלה באותו יום הייתה "איך מייצרים למידה שתשמש קרקע פורייה להתפתחות מקצועית ולתעסוקה משמעותית בחינוך הבלתי פורמלי?"
כיאה למסלול הבלתי פורמלי, גם כאן התשובה לשאלה הייתה "מחוץ לקופסה". בהרף עין התאגדו חמש קבוצות חשיבה בחמישה מרחבים שונים והתחילו להעלות שאלות ותשובות.
תחום החינוך הבלתי פורמלי מבוסס על ההנחה כי חינוך אינו מתמצה בלמידה פורמלית בתוך כתלי בית הספר, וכי הרחבת המושג "חינוך" יכולה לשמש מנוף לתהליכים חברתיים וקהילתיים ולשינוי של ממש בעולם. סטודנטים במסלול לחינוך בלתי פורמלי מתנסים בפיתוח תפיסת עולם לגבי מהותו של חינוך משמעותי ובחידוד והעמקת מיומנויות פרקטיות הנדרשות על מנת ליזום, לקדם לנהל ולבצע עבודה חינוכית ברוח זו.
ובדיוק ברוח הזאת התנהל יום העיון המיוחד הזה.
השאלות שנשאלו ביום העיון, נשאלו על ידי הסטודנטים במסלול אשר עסוקים בתכנון עתידי של הקריירה שלהם, ומוודאים שהוא לא יבוא על חשבון הלמידה של התלמידים שלהם.
שאלות כמו:
'איך עושים כסף מעשייה בחינוך הבלתי פורמלי?'
'מה מוביל אותי ומה מניע אותי כאשת חינוך?'
'איך משלבים את החינוך הבלתי פורמלי בחינוך הפורמלי?'
הסטודנטים יצאו עם תובנות וכלים להמשך הדרך החינוכית ואנחנו זכינו במחנכים עתידיים ששואפים לתעסוקה משמעותית בעולם החינוך הבלתי פורמלי.