הפקולטה החדשה לייעוץ, לטיפול ולתמיכה חינוכית | לומדים מהרגש

המציאות בעידן החדש לצד האתגרים הרבים והמגוונים שבו, הביאו אותנו כנשות ואנשי חינוך לחשוב מחוץ לקופסה, להתבונן ולהקשיב, למקד ולדייק את המענה הרגשי לצרכי התלמידות והתלמידים, המורות והמורים, ההורים והעמיתים במערכות
החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות ובסביבותיה על מנת להוביל לקידום דרכי התמודדות עם היבטים רגשיים לצד פדגוגיים וניהוליים.

שינוי זה יתרום לפיתוח ראייה רב מערכתית בקרב העובדים.ות במרחבי החינוך, יקדם התבוננות מפרספקטיבה של נפש ופדגוגיה, יפנה את תשומת הלב להקשבה להתרחשויות רגשיות בכיתה ומחוצה לה, ולחיוניות שילוב תמיכה רגשית על מנת לסייע בבניית חוסן נפשי.

כמובילת מהפכת החינוך בישראל וכמומחית בהכשרת מורות ומורים, יועצות ויועצים ומעטפת של מקצועות תמיכה לצד הפדגוגיה, הקימה המכללה האקדמית בית ברל את הפקולטה לייעוץ, לטיפול ולתמיכה חינוכית.

בפקולטה, הפועלת במכללה האקדמית בית ברל ומשלבת פרקטיקות יישומיות במהלך הלימודים ותוכניות המשך בשילוב הקמפוס האקדמי והמרחב הקהילתי – תקבלו כלים יישומיים חשובים להתמודדות עם היבטים רגשיים של כל השותפות והשותפים במרחב החינוכי, תתנסו בעבודות צוות, תציגו מודלים ותרחישים, תשתלבו בקליניקות ובסדנאות, תחוו פניות מהקהילה ותלמדו להעניק מענה מקצועי מתאים, תשתתפו בהדרכות ובהרצאות ותרכשו מגוון מיומנויות מקצועיות עכשוויות וחדשניות.

"הצגות מקרה היו משמעותיות ורלוונטיות, המקום שניתן להגיב והפרשנות לכל מקרה היה חשוב, הסדנה מאפשרת שיח מפרה, ומקנה דרכי התמודדות, המקרים המוצגים רלוונטיים לרוב הסטודנטיות ולא רק למי שמציגה. הסדנה הייתה מרתקת ומחכימה. בכל שיעור היה שיח והמון תובנות לחיים האישיים והמקצועיים" (מדברי סטודנטית שנה א' בתואר השני).

הפקולטה לייעוץ, לטיפול ולתמיכה חינוכית בנויה מתוכניות לתואר שני ולימודים מתקדמים, המעניקות יכולת התבוננות פסיכו-חינוכית רגשית לצד פיתוח מקצועי ואישי ותנאים מיטביים ללמידה בראייה רב מערכתית במרחבי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, כגון: קידום נוער בסיכון ובמצוקה המכשיר את הלומדות לתפקידים בכירים, כמנחות ומדריכות מקצועיות, כמעצבות מדיניות וכמועמדות לניהול פנימיות, יחידות לקידום נוער ועוד, ייעוץ חינוכי המפתח ומכשיר יועצות חינוכיות, מקצועיות, יוזמות ומובילות במערכת החינוך, לקויות למידה – הערכה והתערבות חינוכית המפתחת מומחיות של מורות בהתערבות חינוכית מערכתית ופרטנית בקרב תלמידות ותלמידים עם לקויות למידה, וטיפול באמנות המשלב מיומנויות וכלים מעולם האומנות החזותית כחלק מתהליך טיפול רגשי וייעוצי.

בהמשך, מתוכננים נתיבי העמקה נוספים בתוכניות אלה, כולל קורסים ייחודיים בתחומים של: ייעוץ לפגועות ופגועי נפש, לילדות ולילדים ו/או מתבגרות ומתבגרים עם צרכים מיוחדים, עבודה פסיכו-חינוכית במרחב התמכרויות ו/או הפרעות אכילה, הדרכת הורים ועוד.

הצטרפו למסע אישי מלמד מקצועי ומעשיר, בו תחברו בין היכולות האישיות ליכולות הרגשיות, תתבוננו 'במילים' ותאזינו 'למנגינה', תחוו את ה'אחר.ת' ותלמדו על נוכחות מיטיבה שטומנת בחובה הכלה והקשבה. ולמעוניינים בטיפול באמצעות אמנויות – תוכלו לרכוש בסיס רחב ומקצועי מאוד על אמנות היצירה בתחום הפסיכותרפיה המאפשרת לתהליכים נפשיים ורגשיים להתרחש מבלי לפרק אותם למילים. באמצעות שילוב זה של כיווני התפתחות במהלך הלימודים לצד היבטים נוספים ומגוונים תוכלו להשפיע על עיצוב סביבה מטיבה ועל עתיד ילדינו – ותובילו ביחד איתנו את החינוך של המחר.

*הכתיבה בחלקה בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד ומכוונת לשני המינים.

Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.