עבודה חינוכית עם ייחוד - לעבוד עם הלב | חינוך מיוחד במסלול מחקרי

לאחרונה פתחנו את התוכנית הראשונה בישראל – המקנה תואר מוסמך בהוראת חינוך מיוחד בשילוב עם מסלול מחקרי (M.Teach).

התוכנית, בניהולה של פרופסור מיכל שני ובהשתתפותם של חוקרים מובילים בחינוך המיוחד, הנה חדשנית ופותחה על מנת לתת מענה לשילובם של תלמידות ותלמידים בעלי צרכים מיוחדים, במוסדות החינוך הרגיל למתן מענה לצרכיהם.

כ-10% מילדי ישראל זקוקים כיום לחינוך מיוחד במסגרות המותאמות לצרכיהם, וכן גם למענה אינדיבידואלי ותמיכה המותאמים למאפייני תפקודם. אלה – יאפשרו את השתתפותם בתהליך הלמידה, מיצוי יכולתם וקידומם בתחום הלימודי, החברתי והרגשי.
האם ניתן לשלב במערכת החינוך הרגילה ילדות וילדים עם הפרעות התנהגות ובעיות רגשיות? איזו מסגרת לימודים מתאימה לתלמידות ולתלמידים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי? ומהו המענה החינוכי שאנחנו באמת יודעים לתת לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים?

בשנים האחרונות גוברת בישראל המגמה לשילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה. פרקטיקה זו, המשקפת מדיניות של הכלה, נתפסת כגישה חינוכית המקדמת את הערך של שיוויון זכויות ושואפת להשתתפות שווה ומלאה שלהם בחברה.

כמו כן, חוקים שנחקקו בשילוב עם מדיניות היחס השיוויוני לתלמידים בעלי מוגבלויות, בישראל ובעולם, הובילו לרגישות חברתית ולהתעניינות רבה בנושא החינוך המיוחד ובאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, וכן, גם להעלאת המודעות לצורך בהעמקת הלימודים האקדמאיים בתחום זה, במסגרות ההשכלה הגבוהה.

מגוון האוכלוסיות בעלות הצרכים המיוחדים, טווח הגילים הרחב (6 – 21), השוני במסגרות החינוך בהן נמצאים לומדים אלה והעלייה במספר הלומדים המשולבים בחינוך רגיל, מציבים אתגר בפני הכשרת המורים ומעלים את הצורך בהכשרה מקצועית של מורים וחוקרים ברמת תואר שני, המתמחים בהוראה ובחינוך של אוכלוסיות שונות של לומדים עם צרכים מיוחדים, הן במסגרות ייעודיות והן במסגרות משלבות.

למי מיועדת התוכנית?

תוכנית ההכשרה החדשה והייחודית מיועדת להכשרת מורים וחוקרים בחברה היהודית והערבית בתחום החינוך המיוחד, והנה התוכנית הראשונה בישראל המקנה תואר מוסמך בהוראת חינוך מיוחד עם מסלול מחקרי.

המכללה מציעה תוכנית לימודים בת 24 חודשים, והתמחות לבחירה מבין שלוש: התמחות בתלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בטווח גילי נרחב עם מגבלות בינוניות ומורכבות, התמחות בתלמידים עם לקויות למידה מורכבות או התמחות בתלמידים המאובחנים על הרצף האוטיסטי תקשורתי, בתפקוד נמוך ועד תפקוד גבוה.

בוגרי התוכנית יוכשרו כמומחים ביישום ידע מדעי ומחקרי בתחום החינוך המיוחד, ויוכלו להשתלב כמחנכים ומורים בבתי ספר שונים של החינוך המיוחד או בבתי ספר רגילים בהם משולבים ילדים השייכים לאוכלוסיות ההתמחות.
בוגרים שיסיימו את תוכנית ההכשרה עם תזה, יוכלו להתפתח כחוקרים, להמשיך לתואר שלישי ולבצע עבודות מחקר.

למי התוכנית מתאימה?

התוכנית מתאימה לאקדמאים ללא תעודת הוראה בחינוך המיוחד, בעלי תואר B.A בחינוך מיוחד או בעלי תארים בתחומים טיפוליים משיקים, בהם פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת וכן לבעלי תואר ראשון ותעודת מטפל חינוכי, בהם בוגרי קידום נוער וחינוך בלתי פורמלי.
אקדמאים בעלי תואר ראשון אשר למדו תחומים שאינם מתחום החינוך, יוכלו .להשתלב בתוכנית לאחר למידה של קורסי השלמה, בהתאם לתוכנית אישית.
הירשמו עוד היום לתוכנית ההכשרה הראשונה בישראל במסלול תזה בחינוך מיוחד, והרגישו את תחושת השליחות והייחודיות כבר מיום הלימודים הראשון.

למידע נוסף על תואר שני בהוראה M.Teach בחינוך מיוחד ולהרשמה לחצו כאן >

עבודה חינוכית עם ייחוד - לעבוד עם הלב | חינוך מיוחד במסלול מחקרי
Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.