אקדמאים שפונים ללימודי הוראה הופכים למורים המבוקשים ביותר

במערכת החינוך הישראלית רוצים לראות עוד ועוד מורים מצוינים, בעלי שאר רוח ומקצועיות גבוהה.
המורים הללו צריכים לשלב מיומנות אקדמאית וסקרנות, יכולת להציף שאלות ולסקור תהליכי עומק והשפעות שאינם תמיד גלויים על פני השטח. כדי לקיים דיונים בכיתה, כדי שהתלמידים ילמדו ללמוד, יאהבו לשאול וירצו להבין, נחוצים מורים מעולים. בדיוק משום כך פתחה בעת האחרונה המכללה האקדמית בית ברל מסלול ייעודי לאקדמאים מצטיינים. בוגרי התכנית צפויים להפוך למורים המבוקשים ביותר, שיצעידו את מערכת החינוך קדימה

מהישגיות אקדמית לאתגר החינוכי

סטודנטים למדעי הרוח והחברה נשאלים לא פעם האם אין התנגשות בין תחומי הלימודים בהם בחרו לבין הרצון להתבסס כלכלית. במקביל, במערכת החינוך ובמוסדות האקדמיים, המדעים המדויקים והמקצועות הטכנולוגיים מצליחים לדחוק את מדעי החברה והרוח. כעת, נפתחת האפשרות לשלב בין מצוינות אקדמית במדעי הרוח והחברה לבין מקצוענות והישגיות במערכת החינוך. בוגרי תואר ראשון ותואר שני בעלי הישגים גבוהים במדעי החברה, יכולים להפוך את ההצלחה האקדמית להצלחה מקצועית, עם אתגר חינוכי-חברתי.

מסלול ליאונרדו לסטודנטים מצטיינים

מכללה האקדמית בית ברל, המכללה האקדמית הוותיקה שמקפידה לחדש ולהתחדש, פתחה לאחרונה מסלול לאקדמאים מזווית שונה – מסלול "ליאונרדו". תכנית הלימודים במסלול מיועדת לאקדמאים מצטיינים שמבקשים לעסוק בהוראת המקצוע שאותו רכשו באקדמיה.

התכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון ולבוגרי תואר שני בעלי הישגים מצוינים – ממוצע 90 בתואר הראשון וממוצע 85 בתואר השני. למדתם גאוגרפיה? בואו ללמד גיאוגרפיה. למדתם מדעי המדינה? בואו למדו אזרחות. למדתם, אהבתם והצטיינתם בהיסטוריה, בתנ"ך, בפסיכולוגיה? מערכת החינוך מחפשת אתכם.

הכשרה מהירה ומלגות למצטרפים

הרעיון של התכנית החדשה להכשרה מורים נשען על החשיבה שכדאי לגייס מורים בעלי ידע עשיר בתחום דיסציפלינרי נתון. מכיוון שההכשרה המקצועית קיימת, תכנית הלימודים לקראת קריירה בהוראה היא מואצת באופן מיוחד. כבר לאחר שנת לימודים אחת בלבד אפשר להתחיל בהכשרה מעשית בבית הספר – הסטאז'. למותר לציין כי רבים מבין המצטרפים יהיו זכאים למלגות הצטיינות שיכסו את שכר הלימוד במלואו או בחלקו.

מנהלי מוסדות חינך עמם שוחחנו הגיבו בשמחה לידיעה כי בקרוב יגיעו לבתי הספר מורים חדשים, איכותיים ובעלי מצוינות אקדמית. הציפייה היא שאלה יהיו מורים בעלי כושר ניתוח וחשיבה ביקורתית, מורים שיעבירו לתלמידים את הידע הרב שצברו לאורך שנות לימודיהם. בנוסף, המורים החדשים גם שולטים בתרבות הדיגיטלית ולפיכך ידעו כיצד ליצור גשרים חדשים עם עולמות התוכן של התלמידים.

סקרנות, עניין ורצון ללמוד

החשיבה שמאחורי התכנית להכשרת אקדמאים מצטיינים להוראה נועדה להציג בפני התלמידים מודל של הוראה במיטבה. המורים הטובים ביותר ילמדו לגרות את התלמידים, לעורר סקרנות ולנהל דיוני עומק. בד בבד, ילמדו התלמידים מודלים של חשיבה, כיצד לומדים ומעמיקים, כיצד שאילת שאלות מעוררת למידה והעמקה. האקדמאים המצטיינים, שבדרך כלל מגיעים לתחומם מתוך סקרנות ועניין, צפויים להעביר מהערך המוסף הזה לתלמידי בית הספר.

ללא ספק, בוגרים מצטיינים במדעי הרוח ובמדעי החברה יהפכו בשנים הקרובות למורים המבוקשים ביותר. הם ישמשו דמויות מפתח בבתי הספר בהם ישתלבו, יאתגרו את התפיסה של מהות ההוראה ויצעידו את מערכת החינוך קדימה, לטובת המרוויחים הגדולים, הלא הם התלמידים.

מתעניינים בלימודים לתעודת הוראה לאקדמאים?
לפרטים נוספים היכנסו

* הכתבה נכתבה במסגרת שיתוף פעולה של המכללה האקדמית בית ברל ואתר וואלה.

Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.