האחר הוא אני - מי רוצה להיות חבר שלי

מי רוצה להיות חבר שלי

שם פריט מי רוצה להיות חבר שלי?
מחבר בר נוי, שרי
סוג פריט נושא מעובד, יחידת הוראה
תיאור  היחידה עוסקת בבעיות של התקשרויות חברתיות בין ילדים. היחידה מבוססת על היצירה מי רוצה להיות חבר שלי / נורית כהן ומציעה פעילויות המאפשרות לתלמידים להזדהות עם גיבורת הסיפור. ביחידה מבוא ובו הצגת הנושא, מטרות כלליות ומטרות טיפוליות, תקציר הסיפור, פעילויות לילדי טרום קריאה ופעילויות ללומדים כותבים, המאפשרות להכיר תכונות אהודות ונורמות חברתיות מקובלות. ביחידה הצעות לדיון: מהי התנהגות חברית וחשיבות שיתוף מבוגר בעת מצוקה.
ביחידה סיכום ובו רציונאל התוכנית ורשימת ספרות מומלצת בנושא: שלושת הפרפרים / לוין קיפניס; למה לחתולה אין חברים / ענת אומנסקי; החבר הכי טוב (בעולם) של בוב / סימון ברטם; המתנה הכי טובה בעולם / גו'נתן אמט; הלויתן והשבלול / אקסל שפלר; מי רוצה להיות חבר שלי / אורי אורלב (מפתח הל"ב).
תחום / נושא הגיל הרך
הגיל הרך – הוראה/למידה מתווכת
הגיל הרך – לשון ואוריינות
הגיל הרך – מיומנויות בתחום החברתי
הגיל הרך – מיומנויות בתחום הרגשי
הגיל הרך – מיומנויות וכישורי חיים
חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי
חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי – מיומנויות חברתיות
חינוך מיוחד
חינוך מיוחד – הוראה טיפולית
חינוך מיוחד – פיתוח כישורי חיים
חינוך מיוחד – פיתוח מיומנויות
חינוך מיוחד – פיתוח מיומנויות חברתיות
חינוך מיוחד – פיתוח מיומנויות תקשורת
כישורי חיים
כישורי חיים – התמודדות עם שינויים, עם מצבי לחץ ומשבר
כישורי חיים – יחסים בין-אישיים
כישורי חיים – פיתוח מודעות עצמית
כישורי שפה
לשון, הבעה והבנת הנקרא
לשון, הבעה והבנת הנקרא – אוריינות
לשון, הבעה והבנת הנקרא – הבעה אישית חווייתית
לשון, הבעה והבנת הנקרא – הבעה בכתב והבעה בעל-פה
לשון, הבעה והבנת הנקרא – הבעה בעל-פה
לשון, הבעה והבנת הנקרא – טיפוח האוריינות הלשונית
לשון, הבעה והבנת הנקרא – לשון-אוצר מילים
לשון, הבעה והבנת הנקרא – סוגות (ז'אנרים(
לשון, הבעה והבנת הנקרא – שיח הכיתה
ספרות
ספרות – ספרות ילדים ונוער
כיתה  גן 3-6
כתה א
כתה ב
כתה ג
כולל ביבליוגרפיה
מו"ל מכללת בית ברל, המרכז לתכנון לימודים
הערות ביחידה קישור לתוכנית הלימודים החדשה חינוך לשוני, ירושלים התשס"ג.
היחידה מתאימה להוראה במסגרת הנושא השנתי של שנה"ל תשע"ד – "האחר הוא אני"

 

Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.