אני ומשפחתי - המשפחה
שם פריט | המשפחה |
מחבר | לחמן, חיה |
מחבר שותף | ברקוביץ, איריס |
סוג פריט | נושא מעובד, יחידת הוראה |
תיאור | נושא "המשפחה" מורכב משלוש יחידות: יחידה א' – שרשרת זהב – יחידה העוסקת ברב-דוריות והמשכיות במשפחה. יחידה ב' – יוסי, ילד שלי מוצלח – יחידה העוסקת בשונה במשפחה או בחברה. יחידה ג' – אחי הוא הכי… – יחידה העוסקת במערכות יחסים בין אחים ואחיות. כל יחידה כוללת שירים בנושא, מציעה רעיונות לשיחה ומגוון פעילויות. המטרות בהוראת הנושא: לאפשר ללמוד את תפקידי המשפחה כמסגרת חברתית שלמה ושל כל אחד מהשותפים המרכיבים אותה; להיחשף למגוון מערכות יחסי גומלין בין חברי משפחה; הדיון מאפשר להביע דעה, לנקוט עמדה ולהביע רגשות כלפי מכלול הנושאים בזיקה לעולם המשפחה. הטקסטים הנלמדים: יחידה א': פתחו את השער / קדיה מולודובסקי , פנים / נורית זרחי , פנים / לאה נאור , מקימים משפחה – איזה מזל! / חגית בנזימן , תמונה מאלבום ישן / יהונתן גפן. יחידה ב': יוסי ילד שלי מוצלח / ע. הלל , בִּלְבְּלונת / נורית זרחי , ילדה מזלג ילדה כף / נורית זרחי , אני לא ילדה של כסא / שולמית הראבן , ג'ינג'י / מרים ילן-שטקליס. יחידה ג': אח קטן / דליה רביקוביץ , הטיול / מירה מאיר , אח קטן / מטעמה קשתי , מדוע אני לא אחי הגדול ? / רימונה דינור , אחותי הקטנה / אורנה רב-הון.ליחידה מבוא כללי. ניתן לשלבה לקראת יום המשפחה או כחלק מתכנית הלימודים "חברה, אזרחות ומולדת" בציר שנקרא "משפחות וישובים בראי תולדות ישראל". |
תחום / נושא | הגיל הרך הגיל הרך – אני ביתי ומשפחתי חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי – חינוך למשפחה חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי – שוני ושוויון כישורי חיים כישורי חיים – יחסים בין-אישיים מולדת חברה ואזרחות מולדת חברה ואזרחות – היבט חברתי מולדת חברה ואזרחות – המשפחה והבית כיתה |
כיתה | כיתה גן 3-6 כתה א כתה ב כתה ג כתה ד |
מו"ל | מכללת בית ברל, המרכז לתכנון לימודים |
מקום הוצאה | [כפר-סבא] |