רועי רוזן, פרופ'
פרופ' מן המניין רועי רוזן הוא אמן, קולנוען וסופר, ומרצה לקורסים מעשיים ועיוניים במדרשה – הפקולטה לאמנויות במכללה האקדמית בית ברל. רוזן, שהציג בכמה מהמוזיאונים החשובים בעולם, התפרסם בזכות יצירותיו המורכבות והפרובוקטיביות, אשר קוראות תיגר על הגבולות שבין ההיסטורי והעכשווי, קולנוע תיעודי ובדיוני, הפוליטי והאינטימי, ההומוריסטי והמרצין.
בשנת 1997 הציג רוזן במוזיאון ישראל את מיצב הציורים והטקסטים חיה ומות כאווה בראון, פרויקט שגרם לשערורייה פוליטית והוכר מאז כיצירת מפתח. התערוכה הוצגה, בין היתר, במוזיאון היהודי בניו יורק (2002), במרכז איניווה בלונדון (2012), ובדוקומנטה 15, קאסל ואתונה (2017).
סרטיו של רוזן זכו בפרסים רבים ברחבי העולם. בין השאר, הסרט צא הוקרן לראשונה בפסטיבל הסרטים של ונציה בשנת 2010, זכה שם בפרס "אוריזונטי" לסרט הטוב ביותר באורך בינוני, ואף היה ברשימת הגמר לפרסי האקדמיה האירופאית לקולנוע. בשנת 2022 השלים רוזן את סרטו האחרון, קפקא לקטנים, קומדיה מוזיקלית באורך מלא השוזרת בדיון, אנימציה ואלמנטים תיעודיים ומשפטיים. כמה רטרוספקטיביות הוקדשו לסרטיו, וביניהם, בפסטיבל אוברהאוזן (2012) ובפסטיבל FICUNAM במקסיקו סיטי (2018).
ב-2018 הוצגה תערוכת היחיד "סיפורים באפילה" של רוזן במרכז פומפידו בפריז, שכללה את כל סרטיו. בעקבותיה נרכשו לאוסף פומפידו 145 ציוריו מתוך ספר האמן הסוחר העיוור (1989–1991). תערוכות יחיד נוספות נערכו לו בקונסטהל שרלוטנבורג, קופנהגן (2019), במוזיאון לוצרן (2022), ובקונסטווריין האנובר (2024–2025). במקביל הוצגה בארץ התערוכה לוסי חולה / קעקועי מלחמת עזה בגלריית המדרשה בתל אביב.
ספרים נוספים של רוזן כוללים את הרומן ציונה (כתר, 2006), ספר הילדים פנים משונות (שבא, 2000), ושבעה ספרים באנגלית שיצאו בהוצאת סטרנברג, בהם האסופה חיה ומות כאווה בראון וסיפורים אינטימיים נוספים (2017). ספרו לוסי חולה ראה אור בפרדס בשנת 2024.
גישתו של רוזן להוראה מושתתת על קשב עמוק למאפיינים הייחודיים של כל אמנית צעירה, מתוך תפיסה שהאמנות אינה גוף אחד בעל היררכיה ברורה, אלא מכלול רב-פנים של גישות שונות ליצירתיות, המצאה עצמית וסוגי מבע ותגובה. יחד עם הפתיחות והפיצול רב-הכיוונים הזה, שדה האמנות מצריך היכרות מעמיקה עם מגמות, יצירות, דמויות וצורות שיח המייחדות אותו. השיעורים יבקשו לתווך את כל אלה ללומדות וללומדים באופן נגיש ומעורב. לצד היותו אמן, רוזן עוסק גם בתיאוריה של האמנות, ופרסם מאמרים רבים בכתבי עת לאמנות. לאור זאת, הוא מציע הן קורסים מעשיים והן קורסים עיוניים. בין אלו מתקיימת גם זליגה מפרה: שאלות עיוניות עולות מתוך דגש על חשיבותן לעבודת האמנית בסטודיו, והיחס ליצירות של אמניות צעירות מעוגן בתורו ביחס למחשבות, רעיונות והמשגות.