אסנת דגן, ד"ר
ד"ר אסנת דגן היא בעלת תעודת הוראה של מכללת אורנים, ולימדה 18 שנים בבתי הספר משגב ומעין שחר בעמק חפר. במהלך שנים אלה היא השלימה את התואר הראשון בחינוך (הערכה ומדידה) ובסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל-אביב ותואר שני בחינוך במגמה לתוכניות לימודים – מחשבים ותקשורת בחינוך בהנחייתו של פרופ' דוד חן.
בשנים אלה אסנת גם ריכזה את הכנסת המחשבים לבית הספר והטמעתם בקרב המורים וכן בפיתוח מעבדה לחשיפה טכנולוגית במסגרת החינוך המדעי טכנולוגי.
לאחר מכן עסקה במשך כ-15 שנים בפיתוח חומרי לימוד למדע וטכנולוגיה בחטיבת ביניים כחלק מצוות הפיתוח באורט ישראל. במסגרת זו היא הייתה מעורבת בפיתוח ספרי לימוד, מדריכים למורים, אתרי אינטרנט ושאר עזרים להוראה ולמידה וכן בהעברת השתלמויות מורים להטמעת התוכנית החדשה במדע וטכנולוגיה.
עבודת הדוקטורט שלה התמקדה בכיצד תלמידי חטיבת ביניים פותרים בעיות בטכנולוגיה ומכאן מהי הדרך המתאימה ביותר להוראה של תחום זה. היא התבצעה באוניברסיטת תל אביב בבית ספר לחינוך בהנחיית פרופ' דוד מיודסר.
לאחר קבלת התואר נסעה אסנת לעבוד ב World ORT בלונדון כמתאמת המחקר והפיתוח בארגון העולמי.
עם חזרתה החלה לנהל את מרכז המורים הארצי מור-טק למקצועות הטכנולוגיים שפעל בטכניון. באותה תקופה היא גם פתחה חומרי למידה בטכנולוגיה לתוכנית מבט חדש וכן עסקה בכתיבת פרויקטים ל EU באורט ישראל (NANOYOU שהתקבל ופותח באורט ישראל). לאחר כשנתיים היא עברה לארגון קדימה מדעWorld ORT ששם עסקה בניהול פדגוגי של פרויקטים רבים במדע טכנולוגיה ובשימוש בטכנולוגיות מתקדמות בחינוך.
במהלך שנים אלה היתה מעורבת במחקרי הערכה בשימוש בכיתות חכמות לשיפור ההוראה והלמידה, בשימוש במחשבי כף יד וב-e-portfolio לשם פיתוח תהליכי חשיבה ודרכי הערכה הוליסטיות ושונות ובתהליכים קוגניטיביים אצל ילדי גן כאשר הם עוסקים בטכנולוגיה.
בשנת 2012 החלה את עבודתה כראש היחידה האקדמית לתקשוב. במסגרת תפקיד זה, הובילה את פרויקט התאמת המכללות למאה ה-21, הטמעת השילוב של טכנולוגיה ופדגוגיה תוך שימוש במערכת ה model, בלמידה ניידת, ובלמידה מרחוק.
צוות היחידה האקדמית לתקשוב, כחלק מהמרכז לקידום ההוראה, אותו ריכזה, פעל כדי להטמיע טכנולוגיות ולהתאימן למטרות הפדגוגיות של המרצים. הצוות הנחה את המרצים השונים של המכללה הן באופן אישי והן בסדנאות ובהשתלמויות המדגישות את הפדגוגיה ואת תרומת הטכנולוגיה.
יחד עם ניהול היחידה לימדה קורסים לשילוב תקשוב בהוראה לסטודנטים בתכניות M.Teach, וכן חשיבה טכנולוגית ורובוטים לסטודנטים להוראה בגן ובבית ספר יסודי לתואר ראשון.
בשנים 2015 – 2018 ניהלה את החלק של המכללה בפרויקט ארסמוס+ IN2IT וכן הייתה שותפה בפיתוח תכנים בפרויקט TeachEX גם הוא של ארסמוס+.
השתתפה בצוות שפיתח את התכנית לתואר שני לחינוך אינטגרטיבי STEM וכן בוועדה שמתכננת את המבנה החדש של המדעים והאמנויות.
- מרצה בפקולטה לחינוך
- ראש היחידה האקדמית לתקשוב לשעבר
- מתאמת/מנהלת פרויקט IN2IT של Erasmus+
- חשיבה טכנולוגית
- STEM
- שילוב תקשוב בהוראה ובלמידה
- קידום ההוראה בשילוב תקשוב
- שפת הרשת
- הוראה בעידן תקשוב
- חשיבה טכנולוגית ורובוטיקה לגיל הרך
- חשיבה טכנולוגית ורובוטיקה ליסודי
- Essential Skills – קורס בינלאומי
- Global Entrepreneurship – קורס בינלאומי
- סמינריון לגיל הרך: העולם המלאכותי: ילדים מתכננים, חושבים ובונים
- Dagan, O., (2018). Using a problem-solving toolkit – in an international distance-learning course. PATT 36 2018. Athlone. Ireland.
- Dagan, O., (2017). Attitudes of Kindergarten Student Teachers towards Technology: The Impact of a Technology Thinking Course. PATT 34 2017 Conference Program Technology & Engineering Education Fostering the Creativity of Youth Around the Globe. Millersville University. Philadelphia. PA. USA.
- Manny-Ikan, E., Dagan, O., Berger Tikochinski, T., Zorman, R., (2011). Using the Interactive White Board in Teaching and Learning – an Evaluation of the SMART CLASSROOM Pilot Project, Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, Volume 7, 2011
- Mioduser D., Dagan O., (2006). The effect of alternative approaches to design instruction (structural or functional) on students' mental models of technological design processes, International Journal of Technology and Design Education.
הובלה של פרויקט IN2IT של ארסמוס+ במכללה האקדמית בית ברל. התפקיד כלל בין היתר פיתוח והוראה של קורס מקוון בינלאומי Skills Essential.
- תהליכים קוגניטיביים המתרחשים בעת פתרון בעיות בטכנולוגיה ובעת תכנות פעולות הרובוט.
- שילוב למידה בעולמות וירטואליים בלמידה מרחוק כאמצעי לפיתוח למידה אקטיבית וקונסטרוקטיביסטית.