נאסרין ראבי
נאסרין ראבי היא מורה מנוסה בשפה האנגלית, הן ברמה הבסיסית והן ברמת ביניים. היא סיימה תואר B.Ed. במכללה האקדמית בית ברל בתכנית המצוינים, ותואר ראשון באוניברסיטת תל אביב. תואר שני קיבלה בספרות, ותחום המחקר שלה היה בהיסטוריה אמריקאית וההגירה הגדולה שהשפיעה על חייהם של אפריקאים אמריקאים רבים. נושא עבודת הגמר – צפונה: סוגיות של הגירה מקומית ביצירותיהם של ריצ'רד רייט ואיזבל וילקרסון. כמו כן היא עובדת כמרצה במרכזי פסגה ומלמדת מגוון קורסים המקדמים את ההתפתחות המקצועית של המורים. בנוסף, היא יועצת אזורית במחוז המרכז. גישתה החינוכית בהוראה ממוקדת בלומד, והיא מאמינה מאוד שניתן לאפשר לתלמידים להיות אחראים ללמידה שלהם, בסביבה המעודדת חשיבה עצמאית בהדרכה ותמיכה של המורה. בנוסף, נאסרין ראבי מרצה במכללה האקדמית בית ברל. היא השתתפה בסמינרים למנהיגות חינוכית ברחבי העולם, כולל המועצה הבריטית. ראבי נמצאת לקראת סיום לימודי הדוקטורט שלה באוניברסיטת תל אביב. היא מאמינה בפיתוח מקצועי ארוך-טווח שיתמקד בפיתוח המורה בתוך קהילות מקצועיות, תוך התמקדות במורים ופרחי הוראה כתורמים לשינוי.
Nassrin Rabi is an experienced English language teacher of both primary and intermediate levels. She finished her B.Ed. at Beit Berl College in the excellence program and perused a higher degree at Tel- Aviv University. Her master's degree was in Literature and the field of her research was in American history and the Great Migration that influenced the lives of many African Americans. The thesis topic was- Going North: Issues of Domestic Migration in the Works of Richard Wright and Isabel Wilkerson. She has also been working as a lecturer at Pisgah Centers and has delivered a range of in-service courses that promote the professional development of practicing teachers. In addition, she is a regional counselor in the central district with a learner-centered approach to teaching and she strongly believes that teachers can be empowered to enable their pupils to be responsible for their own learning, in an environment which encourages independent thinking with the guidance and support of the teacher. Rabi is also currently an English language lecturer and pedagogical advisor at Beit Berl College. She has also been an active participant in leadership and educational seminars around the world including the British Council. Rabi is in the advanced stage of completing her PhD studies at Tel Aviv University. She is passionate about Continuing Professional Development for long term change that focuses on teacher development and learning communities of Professional Practice, with a focus on student teachers and practicing teachers as agents of change.
Rabi, Nassrin. (2017). A PDS Development Module for Positively Influencing. Student Teacher's Development. (S. Mahajna, Ed.). Al-Hasad, (7), 191-206. Print.