מאיה לבנון, ד"ר
- מנחת סמינריון חקר ההוראה במסלול האלטרנטיבי
- מרצה
- ראש קבוצה בבית המדרש למורי עם
- הוראה יצירתית
- הוראה פעילה
- קהילות חקירה
- פילוסופיה לילדים
- פדגוגיה דיאלוגית
- On Becoming a Teacher, In “Understanding Global Contexts in Education: What Every Novice Teacher Needs to Know.” Kendall Hunt Publishing Company
- The Dialogical Path to Wisdom Education (pp. 64-69). In Analytic teaching and Philosophical Praxis, Vol. 31(1), 2011.(http://www.viterbo.edu/atpp/)
- Being a Spiritual Teacher. In: Philosophy of Education: Modern and Contemporary Ideas at Play. (Second Edition). 2009. IA: Kendall-Hunt
- Pedagogy of Recovery. In: Teaching Philosophy. 2009. London: The Continuum International Publishing group. – Educational Knowledge: Dialectics towards a Post Post-Modern Synthesis. In Philosophy for Children: A Man in the midst of People. May, 2006. Moscow, Russia
- שימוש בתוצרים ויזואליים ללמידה והערכה
- פילוסופיה של החינוך