מאיה שיינביין-לבנון, ד"ר
- רכזת קבוצה במרכז בובר (תרבות/איגי)
- היבטים פילוסופיים בחינוך
- שילוב החינוך הבלתי פורמלי בפורמלי
- מבנים דיאלוגיים
- קהילות לומדות
- גישות פרוגרסיביות בחינוך
- סמינריון חקר הוראה
- הוראה ולמידה
- פילוסופיה של החינוך
Can a Circle of Oppression be Broken? An experiment of an educator with theater of the oppressed. The Educational Forum. Online: Winter 2022. DOI: 10.1080/00131725.2021.2014005 - An Analog Teacher in a Digital World: Dialogic Pedagogy and Distance Learning, In: Inquiry: Critical Thinking Across the Disciplines. 34:1, March, 2024. DOI: 10.5840/inquiryct20243614
- Rethinking the theory of Communities of Practice in educational contexts: critical reflection, temporality, and identity (agency). With Ariel Sarid. Educational Philosophy and Theory. Spring 2021
- Together into the Heart of Consciousness: The Practical Philosopher as a Shaman. APPA journal, Volume 17.1, March 202
- Embracing dualities: principles of education for a VUCA world. With Ariel Sarid, Spring 2022. Educational Theory and Philosophy
- פילוסופיה לילדים
- ייעוץ פילוסופי
- חדשנות בהוראה
- חינוך פתוח/דמוקרטי
- הסכסוך הישראלי-פלסטיני