לריסה שכמן, ד"ר
- ראש התוכניות "מהיי-טק להוראה (מעל ומעבר)", "צוות הטובים לחינוך" ו"צוות במדים" בפקולטה לחינוך
- מובילה סדנת סטאז' "מהיי-טק להוראת הפיזיקה"
- מדריכה פדגוגית ורכזת בתוכנית להסבת מורים לפיזיקה "פיזיקה מעל ומעבר".
- פיתוח חשיבה מסדר גבוה בלימודי פיזיקה
- פיתוח חוסן של מורים בקריירה שניה בכניסה להוראה
- מרצה במסלול "מעל ומעבר" ו"צוות הטובים בחינוך": "מדברים על חינוך" ו"מעבירים"
- מודולה "פיתוח חשיבה בהוראה"
- מרצה בחוג למדעים: "פיזיקה בחיי היום יום", "מעבדה", "חשמל ומגנטיות"
- מרצה במסלול "מעל ומעבר" להוראת הפיזיקה: "דידקטיקה של הוראת הפיסיקה", "התנסות מודרכת בהוראת הפיזיקה", "קרינה וחומר", "מעבדה".
- Shakhman, L., & Barak, M. (2019). The physics problem-solving taxonomy (PPST): Development and application for evaluating student learning. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. Accepted for publication.
- Barak, M., & Shakhman, L. (2008). Reform-based science teaching: Teachers’ instructional practices and conceptions, Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 4(1), 11-20.
- Barak, M., & Shakhman, L. (2008). Fostering higher-order thinking in science class: Teachers’ reflections, Teachers and Teaching, Theory and Practice, 14(3), 191-208.
2024 – הצטיינות בהוראת קורס בתשפ"ג, המכללה האקדמית בית ברל
2020 – מלגה של מכון MOFET, תוכנית פוסט דוקטורט מחזור ו'
2020 – פרס עמוס דה-שליט למורה פיזיקה מצטיין מטעם המרכז הארצי למורי הפיזיקה
2019 – הצטיינות בהוראת קורס בתשע"ט, המכללה האקדמית בית ברל
2018 – הצטיינות על הוראת הקורס "דידקטיקה של הוראת הפיזיקה", המכללה האקדמית בית ברל
2017 – מרצה מצטיינת בשנה"ל תשע"ו, המכללה האקדמית בית ברל
2014 – אחת מבין חמישה מועמדים סופיים לפרס להוראה איכותית של קרן טראמפ TrumpMasterAward