د هشام جبران
- ד”ר הישאם ג’ובראן הוא פסיכולוג חברתי בעל תואר דוקטור מהאוניברסיטה העברית בירושלים. הוא חבר סגל במכון האקדמי הערבי במכללה האקדמית בית ברל. מתעניין בחקר הזהות הקבוצתית עם דגש על חקר זהויות מרובות בהקשרים קונפליקטואליים, ותרומתם להבנת היחסים בין קבוצות מיעוט לקבוצות רוב. הוא פיתח מודל תיאורטי אשר מסוגל להסביר פרופילים זהותיים המורכבים מזהויות שונות. בנוסף, הוא עובד כפסיכולוג חברתי אשר חוקר סוגיות חברתיות ושיווקיות, במיוחד מחקרים בתחום דעת הקהל בחברה הערבית בישראל.
תחומי מחקר
- חבר ועדת היגוי במרכז המחקר במכון האקדמי הערבי
- זהויות תרבותיות
- יחסים בין קבוצות
- פסיכולוגיה חברתית בבית הספר
- אוריינות מחקרית
- פיתוח זהות אישית ומקצועית של המחנך
- היבטים התפתחותיים וחינוכיים בגיל הרך
- חינוך לרב תרבותיות
- רכישת שפה וקריאה
- Jubran, H. Horenczyk, G. Benet-Martinez, Benet-Martinez. (2020) Profiles of Multi-cultural Identity Integration in a Conflictual Context. International journal of intercultural relations, 77, 1-12. (Q1, Impact Factor= 1.713)
- Pat-Horenczyk,R. Bergman, Y. S. Schiff, M. Goldberg, A. Ayala Cohen, A. Leshem, B. Jubran, H. Worku- Mengisto, W. Ruth Berkowitz, R & Benbenishty, R. (2021) COVID-19 related difficulties and perceived coping among university and college students: the moderating role of media-related exposure and stress, European Journal of Psychotraumatology, 12:1, DOI: 10.1080/20008198.2021.1929029
- ג’ובראן, ה’. יוסף, א’ (2020) תפקיד השייכות הקבוצתית בהבנת המסוגלות העצמית של מורים ערביים בישראל. דפים, 73, 93-112.
- جبران، هـ. (2015) الخصوصيّة الثقافيّة في المجموعات البؤريّة: نحو بناء آليات عمل جديدة. الحصاد، 5، 21-42.
התרגום: ג’ובראן, ה. (2015) ייחודיות תרבותית בקבוצות מיקוד: בניית כלים חדשים. אלחצאד, 5, 21-42. (בערבית) - جبران، هـ. (2015) أبعاد تقييميّة في رؤيا الهُويّة لدى الفلسطينييّن في اسرائيل. الحصاد،8، 17-45
התרגום: ג’ובראן, ה. (2018) ממדים הערכתיים בתפיסת הזהות של הפלסטינים בישראל. אלחצאד, 8, 17-45. (בערבית)