דוד הדר, ד"ר
ד"ר דוד הדר הנו מרצה בתחום הספרות האנגלית והאמריקאית ומלמד קורסים כגון מבוא לספרות אנגלית, מבוא לניתוח פרוזה, ספרות מינורית. הוא התמחה בספרות אמריקאית במסגרת לימודי דוקטור באוניברסיטה העברית והיה עמית פוסטדוקטורט באוניברסיטה הפתוחה ובאוניברסיטה החופשית של ברלין. ספרו על ספרות יהודית אמריקאית התפרסם ב-2020 בהוצאת בלומסברי. ד"ר הדר עוסק כעת בפרויקט חדש על הקשר בין אוטופיקטשן (רומנים בהם הגיבור חולק את שמו עם הסופר) ואידאולוגיות של עבודה ויצירתיות.
- Affiliated Identities in Jewish American Literature. Bloomsbury Academic, 2020.
- “Creative Work Ethic and Autofiction: Sheila Heti’s How Should a Person Be?” [In Press: Partial Answers]
- “Teachers as workers and the creative work ethic in education research,” Educational Philosophy and Theory, 55:2(2023): 227-236.
- “‘Old Age is a Massacre’: Community Building in the Face of Disaster in Philip Roth’s Everyman and Lore Segal’s Half the Kingdom," Philip Roth Studies 17.1 (2021): 92-109.
- “Author-Characters and Authorial Public Image: The Elderly Protagonists in Philip Roth and Nicole Krauss” Narrative 26.3 (2018): 282-301.
- “Reassembling a World Literature: Anton Shammas's Arabesques in Iowa and the Galilee” ARIEL: A Review of International English Literature 49. 2-3 (2018): 63-87.
- “Medium and Author: Margaret Atwood on the Writer’s Place in the Networks of Literature.” Studies in Canadian Literature / Études en littérature canadienne 42.2 (2018): 109-131.
- “The Ungrateful Child Refugee: The Anti-Sensationalism of Lore Segal’s Other People’s Houses.” a/b: Auto/Biography Studies 23.3 (2017): 667-672.
- “A Course in Ghost Writing: Philip Roth, Authorship, and Death.” Connotations: A Journal for Critical Debate 26 (2017): 15-39.
- “Sayed Kashua’s Complaint against Philip Roth: Authorial Networking between East Jerusalem and Manhattan’s Upper West Side.” Studies in American Jewish Literature 36.1 (2017): 84–98.
- “The Wolf Man’s Novel.” American Imago 69.4 (2012): 559–78.
- “The Zuckerman Novels,” Philip Roth in Context. Ed. Maggie McKinley. Cambridge University Press, 2021.
- “Affiliated Identities as a Tool for Course Design.” Disseminating Jewish Literatures Knowledge, Research, Curricula, eds. Ruth Fine, Natasha Gordinsky, Kader Konuk, Claudia Olk, Galili Shahar, Susanne Zepp. Berlin, Boston: De Gruyter Mouton, 2020.
- “Can a Writer Critique Uber? The Gig Economy, Creative Labor, and Ben Lerner’s ‘The Polish Rider’.” Fictions of Management: Efficiency and Control in American Literature and Culture, edited by James Dorson, Jasper Verlinden, Florian Gabriel. American Studies – A Monograph Series. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 2019.