בני בן דוד, ד"ר
2005-1999: לימודים לקראת תואר שלישי בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב, בהדרכת ד"ר אילן אבישר. נושא עבודת הדוקטורט: "היסטוריה של ז'אנר: המקרה של הקומדיה הרומנטית ההוליוודית, 1934-2000". העבודה אושרה ע"י הסנאט בינואר, 2005.
1995-1991: תואר שני בהצטיינות בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל-אביב. עבודת המאסטר בהדרכת ד"ר אווה אילוז וד"ר אבי קורדובה: "ייצוג העיר תל-אביב בקולנוע הישראלי בשנות השמונים והתשעים".
1986-1983: תואר ראשון בחוג לקולנוע וטלוויזיה ובחוג ללימודים כלליים באוניברסיטת תל-אביב.
2006
מלמד בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת ת"א
מלמד במכללה להוראת הטכנולוגיה, ת"א – במגמת קולנוע ותקשורת
מלמד במכללת אריאל, המחלקה לתקשורת – דרגת מרצה
2001-2007
מרכז מגמת קולנוע בבית-ספר תיכון אומנויות א', ת"א. התפקיד כולל בניית תכנית לימודים עיונית ומעשית לחטיבת הביניים ולחטיבה העליונה, אחריות על יישום התכנית ע"י צוות המורים הכולל עשרה מורים, ליווי על הפקות הגמר של התלמידים, רכישת ציוד חדש ועוד.
1998 ואילך
מדריך ארצי של בחינות בגרות לקולנוע מטעם משרד החינוך והתרבות. ההדרכה כוללת בדיקה ואישור של תכנית הלימודים של בתי-הספר בהם מלמדים ומגישים תלמידים לבגרות בקולנוע וכן בדיקה ואישור של בחינות הבגרות הנכתבות ע"י מורי הקולנוע (בחינות הבגרות אינן נערכות במתכונת ארצית).
2001-1996
סוג משרה: מדריך.
ריכוז והוראה של קורסי יסוד בתיאוריות קולנועיות קלאסיות בחוג לקולנוע וטלוויזיה. הקורסים עוסקים בשאלות יסוד תיאורטיות שהעסיקו את המסורת התיאורטית הפורמליסטית והריאליסטית.
2005-1996
סוג משרה: מדריך.
קורס בתיאוריה קולנועית מודרנית ברמה של פרו-סמינר: המתמקדות בתיאוריות קולנועיות ניאו-מרקסיסטיות, פסיכואנליטיות, פמיניסטיות, היסטוריוגרפיה, קולוניאליזם ופוסט-קולוניאליזם, פוסט-מודרניות.
קורסי בחירה שונים.
1996-1991
סוג משרה: עוזר הוראה.
אסיסטנט בקורסי מבוא: מבוא לתולדות הקולנוע, מבוא לקולנוע ישראלי, תקשורת המונים.
מתרגל בקבוצות תרגול במקצועות המבוא לעיל.
קולנוע
- קולנוע של הגירה וגלות: אליה סולימאן, עמוס גיתאי, עבאס קאוריסטמי, אנדרי טרקובסקי, אטום אגויאן
- קולנוע איראני עכשווי
- ת"א, ניו יורק וערים אחרות: ארכיטקטורה, סוציולוגיה, קולנוע
- פה ושם בא"י: נוף ומרחב בסרט הישראלי העלילתי והתיעודי
- הקומדיה הרומנטית הקלאסית בשנות ה-30 וה-40
- הקומדיה הרומנטית בשנות ה-80 וה-90
- הקומדיות הרומנטיות של וודי אלן
- תיאוריות קולנועיות קלאסיות
- תיאוריות קולנועיות מודרניות
- ז'אנרים קנוניים בקולנוע ההוליוודי
טלוויזיה
- קומדיות מצבים – sitcoms
- סדרות טלוויזיה – המקרה הישראלי
- סדרות טלוויזיה – הפרויקטים של תחנת הטלוויזיה HBO (עמוק באדמה, הסופרנוס, קרניבל)
- תיאוריות קולנועיות – קלאסיות ומודרניות
- מבע קולנועי
- מושג הז'אנר והקולנוע ההוליוודי
- קומדיה רומנטית
- קולנוע ישראלי
- גיאוגרפיה וקולנוע – ייצוג העיר בקולנוע
כתבי עת
"הגוף של שוורצנגר", זמנים, 78, אביב 2002
מאמר מתוך ספר/אנתולוגיה
Ben-David, Benny (2005)"Amos Gitai et les themes de l'espace et de l'identite| in (ed.) Janine Halberich-Euvard, Israe'liens, Palestiniens: que peut le cine'ma? Paris, Editions Michalon
ספר
ספר קורס עבור האוניברסיטה הפתוחה אודות מושג הז'אנר בקולנוע האמריקני, ובחינת המקרה של הקומדיה הרומנטית.
ההצעה עברה את הליכי האישור האקדמיים, וממתינה לאישורו של נשיא האוניברסיטה הפתוחה.
אחר
"שתי אצבעות מהוליווד", סרטים, כתב עת לקולנוע וטלוויזיה, 3, אפריל 1987
"מבט שחור, מבט לבן", זמנים, 66, אביב 1999
"אור" על סרטה של קרן ידעיה, מערבון, גיליון מס' 1, 2006
כנס מותר, הפקולטה לאומנויות, אוניברסיטת ת"א – אפריל, 2002. כותרת הכנס: מרחב ונוף בארץ-ישראל. שם הפרזנטציה: "פוליטיקה של זהות ומקום". ההרצאה עסקה בקשר שבין מרחב לזהות והתמקדה באופן בו הגדיר הקולנוע הישראלי טריטוריה וזהות מזרחית.