רוידה אבו ראס, ד"ר
מלמדת קורס כתיבה אקדמית לסטודנטים בשנה "א", סמינריון דידקטי לשנה "ג" ומדריכה פדגוגית לסטודנטים בשנה "ג" בתכנית אקדמיה כיתה. בשנים קודמות לימדה כתיבה אקדמית לסטודנטים בשנה "ג" אשר עזרה להם לכתוב עבודה סמינריונית באנגלית. כמו כן, לימדה קורס בשם "רב-תרבותיות בספרות" אשר חשף את הסטודנטיות לספרות מהגרים בארצות הברית וקנדה בנוסף לטקסטים ספרותיים של סופרים לבנים וילידים. המחקרים של ד"ר אבו ראס מתמקדים בשלושה תחומים:
1) למידה והוראה של השפה האנגלית בקרב סטודנטים ערבים, 2) הכשרת מורים כולל תקופת הסטז', 3) רב-תרבותיות.
יתר על כן, רוידה מנחה סטודנטים לתואר שני בהוראת שפות במכללת אורנים והמכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה ואחת מהעורכים בכתב עת בינלאומי בשם "כתב עת לחינוך והוראה: מחקר בינלאומי ופדגוגיה".
רוידה כיהנה כראש פורום אנגלית במכון מופת למשך חמש שנים. לפני כן, הייתה ראש החוג לאנגלית במכון האקדמי הערבי לחינוך. ד"ר אבו ראס ייצגה את האוכלוסיה הערבית במועצת הרשות השנייה ומועצת הקולנוע.
כתבי עת שפיטים
1. אבו ראס ר’ (2010). התמחות בהוראה בבתי ספר בדואים בנגב. דפים, 160-185.
2. אבו ראס ר' (2012). תמיכה במורים חדשים בסביבה תרבותית ייחודית: המקרה של צפון מערב קנדה. מעגלי חינוך 3, 3-17.
3. Abu Rass, R. 2010). Drama in chalk and talk classrooms. Journal of Language Teaching and Research, 4 (1), 378-381.
4. Abu Rass, R. & Holzman, S. (2010). Children’s literature for teaching English as a Foreign Language in traditional Arab classrooms. English Language Teaching, 3 (1), 64-70.
5. Abu Rass, R. (2010). The new teacher induction program in Bedouin schools in the Negev. Journal of Education for Teaching: international research and pedagogy, 36 (1), 35-55
6. Abu Rass, R. (2011). Cultural transfer as an obstacle for writing well in English: The case of Arabic speakers writing in English, English Language Teaching, 4 (2).
7. Abu Rass, R. (2012). Supporting new teachers in a unique area: The Northwest Territories, Canada. The Journal of Education for Teaching: International research and pedagogy, 38 (2), 140-161.
8. Abu Rass, R. (2013). Conceptual change among student teachers. The Journal of Education and Learning, 2 (1), 189-196.
9. Abu Rass, R. (2014a). Integrating human values in EFL instruction. International Journal of English Language Education, 2 (2), doi:10.5296/ijele.v2i2.5814
10. Abu Rass, R. (2014b). Developing reflective skills among EFL student teachers. International Journal of English Language Teaching, 3 (2),1-14.
11. Abu Rass, R. (2015). Challenges face Arab students in writing in English. English Language Teaching, 8 (10), 49-59.
12. Abu Rass, R. (2016). Promoting multiculturalism through a decolonizing process. Malta Review of Educational Research (MRER), 10 (1), 69-79. A Special Issue on Cultural Encounters in Multi-cultured Societies: Towards multicultural education?
13. אבו ראס ר' (2016). טיפוח רב-תרבותיות תוך כדי תהליך דקולוניזציה. סקירת מאלטה למחקר חינוכי, 10 (1), 69-79. גליון מיוחד על מפגשים תרבותיים בחברות רב-תרבותיות: לקראת חינוך רב-תרבותי.
14. פורטמן ד' ואבוראס ר' (2019). עבודה מעשית לסטודנטים להוראה: האם אנו עושים את הדבר הנכון? כתב העת לחינוך ולהוראה: כתב עת בינלאומי למחקר ולפדגוגיה, 1-19.
15. Portman, D. & Abu Rass, R. (2019). Student teaching practicum: are we doing the right way? Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy,
1-19. DOI: 10.1080/02607476476.2019.1674566.
פרקים בספרים שפיטים
אבו ראס ר' (2012). אחריותם הציבורית של נציגי ציבור בוועדות ציבוריות. בספר של כהן-אמוג ר', ארבל-גנץ א' וכשר א' אחריות ציבורית בישראל (עמ' 326-338. הוצאת הקיבוץ המאוחד- המרכז לאתיקה בירושלים, משכנת שאננים.
מאמרים בכתבי עת לא שפיטים
1. אבו ראס ר’ (2010). יוזמה חינוכית לטיפוח חשיבה רפלקטיבית בקרב פרחי הוראה ערביות לאנגלית, דפי יוזמה 7, 67-78.
2.. Abu Rass, R. (2000). Learning strategies and second language learning, English Teachers' Journal, 53, 68-72.
3. Abu Rass, R (2000). .Integrating reading and writing for teaching writing at college, ETAI Forum, Vol, XI No.
4. Abu Rass, R. (2001). Peer review, AL-RISA`LAH, 165-169, The Academic Arab Institute for Teaching and Teacher Education, Beit Berl Academic College, Beit Berl, Israel
5 . Abu Rass, R. (2001). Integrating reading and writing for effective language Teaching, FORUM 39 (1), 30-34 http://eca.state.gov/forum/vols/vol39/no1/pto.htm
6. Abu Rass, R. (2007). Cross cultural study on the relationship between Language strategies and socio-educational and cultural factors. AL-RISA`LAH 14, 129-148, The Academic Arab Institute for Teacher Education, Beit Berl Academic College, Beit Berl, Israel.
פרסומים בספרי כנסים
1. Abu Rass, R. (2010). The induction program in the Northwest Territories. Understanding Diversity: Canada and India. Creative Books, New Delhi, India
2. Abu Rass, R. (2015). Addressing Educational Needs of Bedouin in Israel and First Nations People in Canada.
In S. Majhanovich & R. Malet (eds.), Building democracy through education on diversity (pp. 77-91). Rotterdam: Sense Publishing
3. Abu Rass, R. (2015). Integrating human values in education for promoting tolerance .in UNESCO’s Publication, Agree to differ (pp. 112-114). Paris: UNESCO.
4. Abu Rass, R. (2016). Integrating children’s literature for promoting multiculturalism. Etnodialogues. 2 (51), 227-239 (In Russian).