פעילויות משלבות למידה ניידת
פעילויות שפותחו על ידי מרצים וסטודנטים במכללה
- ביטוי גיאומטרי של פונקציות קוויות שונות
- דמוקרטיה ובחירות
- הכרזת העצמאות של מדינת ישראל
- חוק ההזזות של פונקציה ריבועית
- חוקי התנועה ניוטונית
- יצירה תיעוד ורפלקציה
- למידה מבוססת מיקום בטיול שנתי
- למידת חקר בגאוגרפיה
- מטלה בנושא זהירות בדרכים
- מציאות רבודה
- שילוב אייפדים בגיל הרך – שימוש באפליקצייות שונות לאורך כל הסמסטר
- שילוב אייפדים ליצירת משחק, תיעוד ורפלקציה
- שילוב למידה ניידת לפי הדגם BYOD – לאורך כל הסמסטר
פעילויות לשילוב למידה ניידת בהוראה-למידה מרחוק
- מרצה פותח את ההרצאה בשאלת רב ברירה בנושא הנלמד ובסוף השיעור חוזר עליה שוב (השוואה בין פתיחת השיעור לסופו).
- מרצה בודק במהלך הקורס את מידת ההבנה של מושג/ נושא/ דילמה שהתקיים בזמן השיעור על-ידי שאלה פתוחה או רב ברירה.
- מרצה נותן מטלה של קריאת מאמר ושאלות בעקבותיו כסוג של מבדק או בירור מידת ההבנה.
- סטודנטים עורכים סקר בנושא מסוים. את הסקר הם מעבירים לשאר חברי הקורס.
באמצעות אפליקציות: Socrative, Quizziz
- מרצה פותח שיעור בטריגר לנושא מסוים. למשל- "מה… מייצג עבורך…." המאפיינים המרכזיים של… הם…". הסטודנטים עונים על השאלה ומתקבלת שקופית עם ענן מילים המתאימה את מספר ההצבעות לגודל המילה.
באמצעות אפליקציית Mentimeter
- סטודנטים מנהלים יומן רפלקטיבי על מהלך הקורס או העבודה המעשית. היומן משותף לאורך כל הדרך עם המרצה.
באמצעות אפליקציית Evernote - סטודנטים כותבים מהלך מחקר או מטלה מתמשכת. המרצה משותף במסמך ויכול לתת משוב.
באמצעות אפליקציית Google Docs
- סטודנטים יוצרים בקבוצות מצגת אינטראקטיבית ומשתפים את חבריהם. כל מצגת עוסקת בתת נושא אחר מהנושא הנלמד. מעין ג'יקסו.
- מרצה יוצר מצגת אינטראקטיבית במקום מצגת רגילה ומשתף את הסטודנטים.
באמצעות אפליקציית Nearpod
- סטודנטים יוצרים תוצר מסכם בייצוגים שונים- תמונה/סרטון/ מפת מושגים/קומיקס ועוד
באמצעות האפליקציות: Mindomo, Spark Video