M.Teach – מקצוע ההוראה עולה כיתה

מקצוע ההוראה עובר שינוי, שינוי גלובלי חובק עולם. כחלק מהשינוי הזה, מצטרפים למערכת החינוך אנשי מקצוע שמעוניינים להתפתח, להתקדם ולהשפיע על המערכת מבפנים. המכללות להוראה נענות לאתגר ומספקות את הביקוש לאנשי הוראה בעלי תואר שני בהוראה.
העובדה שיותר מורים מתחילים סיימו לימודים שכאלה מעניקה להם פרספקטיבה רחבה, בגרות ובשלות מקצועית שנחוצים מאוד למערכת ואשר מספקים גם את הצורך האישי במצוינות מקצועית.

התואר שני רלוונטי מתמיד

במשך שנים מרבית המורים בארץ היו בעלי תואר ראשון לכל היותר ונראה היה שזה בהחלט מספק. מדוע, אם כן, קיימת ציפייה מהמורה המודרני, כי יהיה בעל הכשרה מקיפה יותר, M.Teach? בכירים במכללה האקדמית בית ברל, המכללה הוותיקה להכשרת מורים, יודעים לספר כי הזמנים השתנו. המורכבות והאתגר שמצפים למורה בן זמננו גדולים ורבים מאלה שהמתינו למורה המתחיל לפני שניים או שלושה עשורים. זה ברור לראשי מערכת החינוך בארץ כמו גם מעבר לים.

בארץ, יש לזכור, במשך שנים כלל לא היה ברור כי מורה זקוק לתואר אקדמאי כלשהו. המכללות להוראה שמעניקות היום תארים אקדמיים, תואר ראשון ותואר שני בהוראה, נקראו בעבר "סמינרים להוראה". כיום, הפרופסיה החינוכית שועטת קדימה, ואין תחליף להכשרה מקיפה, מעשית ועיונית גם יחד.

בכל תפקיד משמעותי במשק, אחת מדרישות הסף היא כי העובד יהיה לכל הפחות בעל תואר ראשון. מזה עשרים שנה ויותר שהתואר הראשון מתקבע כרף מינימלי של הכשרה מקצועית ויותר מכך. אם בעבר רק שניים מכל עשרה בוגרי מערכת החינוך היו בעלי תעודת בגרות, היום, חמישה מכל עשרה הם כבר בעלי תואר ראשון. על רקע זה, התואר השני M.Teach הולך ומתקבע כתואר רלוונטי מתמיד עבור אנשי חינוך מן השורה הראשונה.

לא רק מורים ותיקים בוחרים בתואר שני

תואר שני בהוראה מעניק יתרון יחסי משמעותי מאוד למורה. תפקידים מסוימים במערכת החינוך, כגון ייעוץ חינוכי, מאוישים בידי בעלי תואר שני בלבד. כמו כן חלק גדול ממי שפונים ללימודי תואר שני בהוראה הם בעלי מקצועות חופשיים או בעלי תפקידים בכירים, באמצע החיים, שחשו מיצוי בתפקידם הקודם והחליטו לבחור במקצוע ערכי וחשוב – ההוראה. גם אנשי עסקים, בנקאים, עורכי דין ורבים אחרים, עושים את דרכם בתכניות להוראה לאחר שסיימו את התואר השני. במקביל, צעירים ללא ניסיון מקצועי משמעותי ובעלי תואר ראשון בתחומים שונים (כגון מדעי החברה, מנהל עסקים ואחרים), מחליטים בסיום הלימודים לפנות להוראה. בעוד שחלק מהסטודנטים מסתפקים בתעודת הוראה בלבד במסגרת הסבת אקדמאים להוראה, רבים אחרים לא מוותרים על תואר שני ככרטיס כניסה למערכת החינוך.

הביקוש לערך המוסף

אם נרצה לאפיין את הסטודנטים לתואר שני בהוראה נגלה שרובם ככולם בני 30 פלוס, בעלי ניסיון חיים, שמביאים איתם ערך מוסף מעבר לידע אקדמי: מיומנויות מקצועיות גבוהות, ערכים, יזמות ועוד. הסטודנטים מקבלים הכשרה מקיפה, מקצועית, חינוכית וערכית. במהלך התואר הם נחשפים, בין היתר, לכלים טכנולוגיים מגוונים, ולניתוח מחקרים ומגמות בתחום החינוך. בכירים במכללה האקדמית בית ברל מדגישים כי הלימודים מכשירים את הסטודנטים להובלת תהליכים, ליזמות ולמנהיגות, ולהיותם דמויות מפתח שיקדמו את מערכת החינוך ויצעידו אתה קדימה.

מתעניינים בלימודים לתואר שני ותעודת הוראה באחת מתכניות M.Teach?
לפרטים נוספים היכנסו

* הכתבה נכתבה במסגרת שיתוף פעולה של המכללה האקדמית בית ברל ואתר וואלה.

Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.