- הרכיב החברתי והקהילתי בחוג להיסטוריה ממוצב כרכיב המרכזי בתוכנית הלימודים. כך, משולבים במערכת קורסים רבים בעלי פדגוגיה ייחודית שנועדו, בין השאר, על מנת להפגיש בין אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית ולספר את סיפורן של קבוצות שוליים לאורך ההיסטוריה העולמית.
- הבוגרים יוצאים לדרך לאחר שהרחיבו את המעגל החברתי ואת תפישת עולמם, מצוידים בגישות ופרספקטיבות מחקריות שונות ועדכניות, שמכשירות אותם לא רק להיות מורים להיסטוריה, אלא גם לקחת חלק פעיל בשינויים חשובים, שכבר מתחוללים ועתידים להתגבר בשנים הקרובות במערכות החברתיות והחינוכיות המרכזיות, וחשוב מזה – להיות בני אדם טובים יותר.
- בנוסף, החוג להיסטוריה מציע לסטודנטיות ולסטודנטים שלו לקחת חלק בפרויקטים לימודיים, ולחקור בקבוצות קטנות או באופן עצמאי סוגיות שמעניינות אותן.
נעים להכיר, החוג ללימודי היסטוריה
מהפכת הטכנולוגיה שינתה את חיינו ואת הדרך שבה אנחנו צורכים מידע באופן מהותי. מצד אחד, הידע מעולם לא היה זמין, מיידי ודמוקרטי יותר. מצד שני, הוא עלול להגיע בניתוק מהקשר ומשמעות. ללא יכולת ביקורתית וללא יכולת למקם אותו בהקשר רחב ועמוק, קל ליפול קורבן לדיסאינפורמציה, פייק ניוז, דמגוגיה זולה ופופוליזם, שעלולים לעצב הן החלטות חיים אישיות הרות גורל, והן פעולות פוליטיות במרחב הציבורי.
החוג ללימודי היסטוריה במכללה האקדמית בית ברל מפזר את הערפל ומוביל מהלך של חשיפת הסטודנטים להיסטוריה ולתרבות רבגונית ועשירה של החוויה האנושית תוך ניתוח מעמיק וחקירה קפדנית באמצעות הכרת דרכי הוראה בינתחומיים עם ספרות, פילוסופיה ומדעי החברה, שילוב למידה חווייתית הכוללת ביקור באתרים היסטוריים, מוזיאונים, קולנוע ועוד.
התוכנית אינה מתמקדת באופן בלעדי ומוגבל באירופה ובמערב, אלא מציעה קורסי העשרה הבוחנים זיקות היסטוריות ותרבותיות גלובליות, כמו גם היסטוריה של קבוצות שוליים וקבוצות מודרות. חלק מהקורסים מוגדרים כ"פרויקטים", במסגרתם הסטודנטים, בהנחיית מרצים מומחים, יוצאים למסע חקירה עצמאי, במהלכו הם מקבלים הקשר רחב יותר לבעיות חברתיות ותרבויות של ימינו, משווים אותן למקרים אחרים, מזהים את הפרובלמטיקות ההיסטוריות הרחבות יותר שמופיעות בהן ומשפיעות עליהן, ומכאן מצליחים לגבש דעה מורכבת ועמוקה, שנובעת מחשיבה ביקורתית משווה.