קבוצות שירה – לפיתוח מנהיגות גאה בחינוך

על שם שירה בנקי ז"ל

בשיתוף אגודת הלהט"ב, איגי – ארגון נוער גאה, חוש"ן – חינוך ושינוי, האחווה הסטודנטיאלית הגאה ומגמ"ה – מורות/ים גאות/ים במערכת החינוך.

לימודי מנהיגות חינוכית-חברתית גאה במכללה האקדמית בית ברל, המשלבים לימוד אקדמי, הכשרה מקצועית ייחודית, עשייה חברתית, חיי קהילה ותוכן חינוכי-לימודי ייחודי.

תמיד רצית להוביל? יש לך רצון להשפיע על החברה הישראלית ומערכות החינוך? ברצונך להשתלב בעשייה חברתית-חינוכית פורמלית ובלתי פורמלית? אם התשובה לשאלות אלה היא 'כן', אז מקומך אתנו – בקבוצות 'שירה'.

החברה הישראלית זקוקה לנשות ואנשי חינוך שיובילו שינוי יסודי בחינוך. בעולם השרוי בשינויים חברתיים וטכנולוגיים, קבוצות 'שירה' – לזכר שירה בנקי ז"ל – הן מעבדה ללמידה, לחקר ולהתנסות בפדגוגיות המעודדת למידה מעורבת, חינוך חברתי וחשיבה גמישה, ביקורתית ויצירתית.
מערכת החינוך משוועת למורות ומורים איכותיים ואכפתיים. הצטרפו לתכנית שתכשיר אתכם בדיוק לצרכי החברה בישראל.

למי מיועדת התכנית?

צעירות.ים מעורבות.ים, פעילות.ים בקהילה הגאה, פעילות.ים בארגוני הקהילה וכל מי שיש לו משיכה לחינוך המכשיר לחשיבה מחוץ לקופסה ולפיתוח מנהיגות גאה בחינוך. כל מי שרוצה ללמוד במסגרת קהילתית גאה, באופן יצירתי, משחקי, בלתי פורמלי ודיאלוגי. כל מי שחושבת שניתן וצריך ללמוד ולחנך אחרת, שמאמינה שניתן לחולל שינויים במערכות החינוך. כל מי שמעוניינת להוביל ולהנהיג בקהילה ומחוצה לה, במערכות החינוך ובחברה האזרחית.

על הלימודים

בקבוצות 'שירה' לזכר שירה בנקי ז"ל תוכלו ללמוד לתואר ראשון B.Ed, תעודת הוראה בדיסציפלינה לבחירתכן ממדעי הרוח ותעודת עובד חינוך (תעודה לחינוך הבלתי פורמלי). הלימוד בקבוצות 'שירה' בא להכשיר לחינוך אקטיביסטי, יצירתי, דיאלוגי ורגיש לשינויי המאה ה-21; לחינוך שממוקד לא רק בהישגים אלא גם בפן הרגשי והחברתי של התלמידות.ים; ולהובלת שינויים בחברה ובמערכות החינוך מלמטה.

בקבוצות 'שירה' אנו שמות דגש על העצמת המחנכות.ים באמצעות פיתוח כלים לגיבוש תפיסה חברתית-חינוכית עצמאית ורחבה, המפתחת חשיבה ביקורתית, קשב לאחר.ת ואזרחות פעילה, מתוך ראיית הקשר שבין היחיד לחברה.

הלימוד בקבוצות 'שירה' מעוצב כתהליך למידה קבוצתי, הרואה בחינוך מעשה הבא לפתח רגישות חברתית ביחיד ובקבוצת הלומדים.ות; וכתהליך למידה קושר, מתוך האמונה כי לימוד מתרחש כשהלומדת חווה למידה משמעותית – בה מעורבים השכל, הלב והידיים.

הכשרה פדגוגית דיאלוגית

  • ​למידה פעילה, בה הסטודנטיות.ים משתתפות.ים בעיצוב הלמידה וכן בהוראה עצמה.
  • למידה המשלבת פרויקטים חינוכיים ועשיה בשדה.
  • למידה מתוך נקודת מבט פמיניסטית וקווירית הנובעת מתוך חיי הלומדות.ים והידע התיאורטי.
  • למידה המשלבת לימוד קבוצתי, הרצאות, למידה עצמית וקבוצות חקר.
  • תהליכי הערכה דיאלוגים המערבים את הלומדות.ים.

מבנה הלימודים

משך הלימודים לתואר ראשון ותעודת הוראה (B.Ed) ותעודת עובד חינוך (לעבודה בחינוך הבלתי פורמלי) הינו ארבע שנים, שלושה ימים בשבוע – יומיים במכללה ובשדה, ויום בלימודים היברידים.

ניתן לשלב את הלימודים עם מגורים בקהילת מחנכות.ים גאה בכפר-סבא, במלגה או עבודה בחוש"ן ובפעילות קהילתית במכללה, כחלק מהאחווה הסטודנטיאלית הגאה.

תעודות לבוגרות ובוגרי הלימודים

  • תואר ראשון בחינוך – B.Ed.
  • תעודת הוראה בדיסציפלינה לבחירה.
  • תעודת עובד חינוך (תעודה לחינוך הבלתי פורמלי).
  • תעודת "מחנך חברתי-דיאלוגי".

​לפרטים נוספים: shira-bb@beitberl.ac.il

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.