מחקר ופיתוח אקדמי
במסגרת פעילותו, מקדם המרכז בברכה חוקרים משדה החינוך והאקדמיה, לבסס את מחקריהם על הלימודים המתקיימים במסגרתו ועל ההתנסות החינוכית של תלמידי המרכז ובוגריו.
פרסומים אקדמיים
- מאמר על ההכשרה הייחודית להוראה במסגרת בית המדרש למורי עם:
פאוקר, א. וקליגר, א. (2014). התנסות מודרכת של בוגרי תנועות הנוער ב"בית המדרש למורי עם" במכללה האקדמית בית ברל – תכנית ייחודית להכשרה להוראה. בימת דיון, 53 (אוגוסט), 108-103. לחצו כאן - מאמר על שיתוף הפעולה בין המכללה האקדמית בית ברל לבית תנועה חברתית (דרור ישראל) לבין בתי ספר בקהילה כדי להכשיר מורים להוראה המשלבת חינוך בקהילה:
Pauker, A., & Klieger, A. (2016). A Collaboration of Three Organizations: Adjusting the Professional Development School Model in Preparing Community Teachers. In J. J, Slater, R, Ravid, & R. M, Reardon (Eds.), Building and Maintaining Collaborative Communities: Schools, University, and Community Organizations (19-31). Chalotte, NC: Information Age Publishing:
http://www.infoagepub.com/products/Building-and-Maintaining-Collaborative-Communities - מאמר העוסק בתפקיד הייחודי "עמד"ה" – עוזר המד"פ שפותח במרכז בובר לחינוך דאילוגי כחלק מהתאמת הכשרת המורים והמחנכים לרוח המרכז:
Klieger, A., & Pauker, A. (2020). Teacher Training for Social Responsibility: A New Mentoring Role in the Training of Community Teachers. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning. DOI: 10.1080/13611267.2020.1736771 - מחקר אודות קורס למידה משמעותית – שיתוף פעולה בין המסלול לחינוך בלתי-פורמלי לבית המדרש למורי-עם (מסגרת הלמידה שקדמה למרכז בובר)
היוש,ט. שמואלביץ,ר. למידה אקדמית 'משחררת': תיאוריה ומעשה. סוגיות חברתיות בישראל, 23 (קיץ 2019), 87 – 122. לחצו כאן