- בגלל המגוון הרחב של הקורסים המאפשר הבנה מעמיקה של קשת המאפיינים השונים של לקות למידה.
- בגלל הכלים היישומיים הנרחבים והמיומנויות המתקדמות למיפוי פרופילים של תלמידים ולהתאמת התערבות מדויקת.
- בגלל הפסיפס האנושי הייחודי המשלב סטודנטים מכל חלקי החברה הישראלית.
- בגלל המרצים האנושיים והיחס האישי, התומך והאכפתי לכל אורך התוכנית.
נעים להכיר, התוכנית ללימודי תואר שני בלקויות למידה
תחום לקויות הלמידה מתמקד בקשיים בקריאה, כתיבה וחשבון, הנובעים מגורמים נוירו התפתחותיים ומהשפעתם של גורמים אלו על ההיבטים החברתיים, הרגשיים והמשפחתיים של התלמידים.
התוכנית מכשירה אנשי מקצוע המתמחים במתן מענה מקיף לגורמי הלקות ולהשפעתם על ההיבטים הללו ופועלת בהתאם לחזון חינוכי מרכזי: טיפוח אנשי חינוך בעלי ידע תיאורטי ויישומי נרחב המיומנים במיפוי פרופילים של תלמידים עם לקות למידה בקריאה כתיבה ובחשבון ובהובלת תוכנית התערבות רב ממדית המתאימה להם הן ברמה הלימודית והן ברמה הרגשית חברתית.
לשם כך התוכנית מציעה מניפה רחבה של קורסים מרתקים העוסקים במאפיינים השונים של לקויות למידה: התפתחות תקינה ולקויה של מיומנויות למידה, התפתחות יכולות קוגניטיביות, שפתיות ותקשורתיות, היבטים חברתיים ורגשיים בקרב תלמידים עם לקות למידה, ועוד, זאת בדגש על למידה ממודלים עדכניים ומבוססי מחקר.
כחלק מהחשיבות של ההשפעה התרבותית על תהליכי למידה, בתוכנית לומדים יחד סטודנטים יהודים, ערבים, דתיים, חרדים וחילונים, הלומדים בקבוצה שיתופית מתוך הבנה שהיכרות עם ה"אחר" וקבלת השונות ביניהם, מסייעת להם בהבנת הקשיים איתם מתמודדים תלמידים מכל חלקי החברה הישראלית.
חדש! נתיב נוירופדגוגיה – הנתיב מאפשר התמחות בתחום אינטרדיסציפלינרי חדשני המשלב בין ידע בחקר המוח, פסיכולוגיה ופדגוגיה מותאמת לילדים ובוגרים עם לקות למידה ו/או הפרעת קשב. בין הקורסים הנלמדים בנתיב: הערכה והתערבות חינוכית תכניות מבוססות ממצאי חקר המוח; נוירופסיכולוגיה קוגניטיבית של לקויות למידה והפרעת קשב.
רק סטודנטים.יות בשנה ב' שלא לומדים במסלול המחקרי יכולים לבחור בנתיב הנוירופדגוגי.
הלימודים מקנים תואר שני (M.Ed) בלקויות למידה: הערכה והתערבות חינוכית.
בנוסף לתואר שני, התוכנית מעניקה לבוגרים תעודת מת"ל – מעריך ומקדם תפקודי למידה, ומציידת אותם בכלים המקיפים ביותר להובלת תהליכי למידה המותאמים לתלמידים בכלל ולתלמידים עם לקויות למידה בפרט, הן ברמה הבית ספרית בעבודה עם הצוות החינוכי והן ברמה הפרטנית בליווי התלמידים.