תואר שני M.Ed בלקויות למידה: הערכה והתערבות חינוכית (עם תזה וללא תזה)

נעים להכיר, התוכנית ללימודי תואר שני בלקויות למידה

תחום לקויות הלמידה מתמקד בקשיים בקריאה, כתיבה וחשבון, הנובעים מגורמים נוירו התפתחותיים ומהשפעתם של גורמים אלו על ההיבטים החברתיים, הרגשיים והמשפחתיים של התלמידים.

התוכנית מכשירה אנשי מקצוע המתמחים במתן מענה מקיף לגורמי הלקות ולהשפעתם על ההיבטים הללו ופועלת בהתאם לחזון חינוכי מרכזי: טיפוח אנשי חינוך בעלי ידע תיאורטי ויישומי נרחב המיומנים במיפוי פרופילים של תלמידים עם לקות למידה בקריאה כתיבה ובחשבון ובהובלת תוכנית התערבות רב ממדית המתאימה להם הן ברמה הלימודית והן ברמה הרגשית חברתית.

לשם כך התוכנית מציעה מניפה רחבה של קורסים מרתקים העוסקים במאפיינים השונים של לקויות למידה: התפתחות תקינה ולקויה של מיומנויות למידה, התפתחות יכולות קוגניטיביות, שפתיות ותקשורתיות, היבטים חברתיים ורגשיים בקרב תלמידים עם לקות למידה, ועוד, זאת בדגש על למידה ממודלים עדכניים ומבוססי מחקר.

כחלק מהחשיבות של ההשפעה התרבותית על תהליכי למידה, בתוכנית לומדים יחד סטודנטים יהודים, ערבים, דתיים, חרדים וחילונים, הלומדים בקבוצה שיתופית מתוך הבנה שהיכרות עם ה"אחר" וקבלת השונות ביניהם, מסייעת להם בהבנת הקשיים איתם מתמודדים תלמידים מכל חלקי החברה הישראלית.

חדש! נתיב נוירופדגוגיה – הנתיב מאפשר התמחות בתחום אינטרדיסציפלינרי חדשני המשלב בין ידע בחקר המוח, פסיכולוגיה ופדגוגיה מותאמת לילדים ובוגרים עם לקות למידה ו/או הפרעת קשב. בין הקורסים הנלמדים בנתיב: הערכה והתערבות חינוכית תכניות מבוססות ממצאי חקר המוח; נוירופסיכולוגיה קוגניטיבית של לקויות למידה והפרעת קשב.
רק סטודנטים.יות בשנה ב' שלא לומדים במסלול המחקרי יכולים לבחור בנתיב הנוירופדגוגי.

הלימודים מקנים תואר שני (M.Ed) בלקויות למידה: הערכה והתערבות חינוכית.
בנוסף לתואר שני, התוכנית מעניקה לבוגרים תעודת מת"ל – מעריך ומקדם תפקודי למידה, ומציידת אותם בכלים המקיפים ביותר להובלת תהליכי למידה המותאמים לתלמידים בכלל ולתלמידים עם לקויות למידה בפרט, הן ברמה הבית ספרית בעבודה עם הצוות החינוכי והן ברמה הפרטנית בליווי התלמידים.

*הענקת התואר עם תזה מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.

 

רינת מיכאל, ד"רראש התוכנית

מהי בעצם לקות למידה? האם חשוב שנבין את מקור הקושי כדי שנוכל לסייע? איך מרגיש תלמיד עם לקות למידה בחשבון? או תלמידה שמתקשה בקריאה? ומדוע כל כך חשוב שנבין את עולמם הרגשי הפנימי כדי שנוכל לעזור להם? אלו רק חלק מהשאלות שנשאל, וגם נענה עליהן, בדרך למטרת העל של התוכנית: לסייע לתלמידים עם לקויות למידה להתגבר על הקשיים, לצמוח ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם.

מי המרצים והמרצות שעומדים ללוות אותי?

סגל התוכנית, חוקרים מובילים בתחום, המשלבים בין עבודה מחקרית לעבודה מעשית בשדה החינוכי. כל המרצים.ות הינם בעלי ניסיון רב של הוראה ובעלי יכולות הוראה גבוהות ולא פחות חשוב – ניחנים ביכולות הכלה ותמיכה ושמים דגש על ליווי מסור ומכיל של הסטודנטים.יות לכל אורך התוכנית.

תשובות לכל השאלות...

רוצה ללמוד אצלנו?

מתקבלים בעלי תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה.

מידע נוסף על תנאי הקבלה ומלגות תוכלו למצוא כאן:

החלטת? קדימה להירשם!

Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.