- מהי חדשנות ומהי חדשנות פדגוגית.
- למידה על מערכות פורצות דרך בישראל ובעולם.
- איך מקדמים חדשנות פדגוגית בכיתה שלי.
- הובלת תהליכי שינוי בבית הספר.
- חדשנות פדגוגית מחוץ לעולם בתי הספר.
- בינה מלאכותית (ההזדמנות והסכנה) ודרכי יישומה בחינוך.
- שיטת הלמידה בבתי הספר AGORA בהולנד (רשת המובילה חדשנות חינוכית בעולם).
- גישות טיפוליות שונות.
- איך מקימים בתי ספר אלטרנטיביים בישראל.
- מסעות למידה במערכות פורצות דרך בישראל.
- איך מעריכים חדשנות.
נעים להכיר, תואר שני M.Ed בנתיב לחדשנות פדגוגית – המהפכה
תואר שני M.Ed בנתיב לחדשנות פדגוגית – המהפכה, בהובלת פרופ' יולי תמיר, ד"ר חנין ואסל, יעקב הכט ואריק מנדלבאום, הינו מסלול פורץ דרך לחדשנות חינוכית, המחבר בין השטח לאקדמיה.
זו השנה השלישית שעמיתי המסלול מובילים ומובילות בפועל מהפכה בבתי הספר ובמכללה. מהפכה שאנו מקווים שתתפשט לכלל מערכת החינוך בישראל.
אחת לשבוע בימי א, בקמפוס ובזום לסירוגין, נפגשים בקבוצות מגוונות בנות כ-15 עמיתות ועמיתים. אנו מכנים אותם כך כי מבחינתנו כל המשתתפות והמשתתפים בתוכנית מגיעים גם ללמוד וגם להוביל.
לתוכנית ארבעה שלבים:
- חדשנות – היכרות עם תוכניות חינוך מובילות ופורצות דרך בארץ ובעולם.
- יזמות – איך הופכים את תחום העניין שלכם.ן למיזם – בכיתה, בבית הספר, בארץ או בעולם. בשלב זה נלמד איך לבנות תוכנית אסטרטגית, איך לגייס משאבים, איך לייצר שותפויות ועוד.
- יישום – המיזם יוצא לדרך ומתחיל לפעול בשטח.
- הערכה – הערכת המיזם בדרכים חדשניות המשלבות בין השאר הערכת עמיתים והערכה עצמית.
תהליך הלמידה הינו ממוקד לומד/ת – העמיתים קובעים מה, איך, וממי הם לומדים.
תכני הלמידה מושפעים מתחומי התעניינות של עמיתי התוכנית ולכל אחד ואחת נבנית תוכנית לימודים אישית (הכוללת גם את קורסי החובה הסטנדרטיים של התואר השני).