פסיכותרפיה קבוצתית פסיכואנאליטית

נעים להכיר, התוכנית לפסיכותרפיה קבוצתית פסיכואנאליטית

I פסיכותרפיה קבוצתית אנליטית באמצעות אמנות*
II פסיכותרפיה קבוצתית אנליטית בתיאטרון פלייבק*
III הנחיית קבוצות בחברה מרובת זהויות

בשלושת המסלולים יילמדו תפיסות קבוצות: קטנה-בינונית-גדולה וכן מודל הנחיה קבוצתית הלוקחת בחשבון ריבוי זהויות הפרט בחברה מרובת תרבויות. ביון (1992) ופוקס (2005) המתייחסים לקבוצה כשלם וכהיכל מראות ועל פי מודל הנחיה קבוצתית הלוקחת בחשבון ריבוי זהויות הפרט בחברה מרובת תרבויות* ומרחב דינאמי- פנטגונלי המקיים בטיפול קבוצתי באמצעות אמנויות **

בשלושת המסלולים התכנית דו שנתית + שנה שלישית (אופציונלית) של התמחות והדרכה.
הלימודים מאפשרים להתמחות ולהעמיק בפסיכותרפיה קבוצתית אנאליטית באמצעות אמנות או תאטרון פלייבק בחברה מרובת זהויות, כשהמסלול להנחייה קבוצתית ממשיך את המסורת רבת השנים בבית ברל בהכשרת מנחי קבוצות לעובדים עם נוער, קבוצות, חינוך בלתי פורמלי ועוד, ומספק תכנית עשירה וייחודית ללמידת הנחיית קבוצות.

תכנית הלימודים, על שלושת מסלוליה, משלבת למידה תיאורטית מעמיקה באמצעות למידה התנסותית דינמית והדרכה.
התכנית עומדת בסטנדרטים של העמותות לטיפול קבוצתי אנליטי בבריטניה ובארה"ב ובכל דרישות לימודי פסיכותרפיה, לימודי טיפול קבוצתי אנליטי ובדרישות העמותה להנחיית קבוצות וטיפול קבוצתי בישראל ושואפת לייצר בית לצמיחה מקצועית לפסיכותרפיסטים הקבוצתיים העתידיים.

מטרתה להעניק למטפלים ידע תיאורטי נרחב ומעמיק בפסיכותרפיה פסיכואנאליטית בתחום הקבוצות. עם דגש על פיתוח מיומנויות חשיבה קבוצתיות אנאליטיות בנושאים של:

  • רכישת כלים ומודלים פסיכואנאליטים לראיונות קבוצתיים
  • גיבוש קבוצות
  • הנחיית קבוצות באמצעות מודלים שונים עם קבוצות מסוגים שונים ובקהילות מגוונות
  • התבוננות ייחודית על הנראטיבים היוצרים את עולמנו הפנימי
  • תהליכים קבוצתיים
  • דינמיקה קבוצתית
  • העמקה תיאורטית בפסיכותרפיה עכשווית
  • הבנת היחיד בקבוצה והקבוצה מול היחיד
  • שילוב תהליכים אישיים בתהליכים קבוצתיים
  • היכרות תיאורטית ודינאמית עם קבוצות קטנות, קבוצות בינוניות, קבוצות גדולות
  • העמקה בלמידת המודל הפנטגונלי של פסיכותרפיה קבוצתית אנליטית באמצעות אמנות
  • עבודה ממוקדת קצרת טווח
  • עבודה קהילתית מְרַפְּאָה
  • יצירת מרחב משחקי להבניה מחודשת וצמיחה
  • העמקה במורכבותם הרב מימדית של תהליכי ההעברה בקבוצות
  • למידת התהליכים שעל מטפל קבוצתי פסיכואנליטי לשלוט בהם כדי לנהל את המרחב הפנטגונלי בקבוצתו הטיפולית כדי שייווצר מרחב חקירה ייחודי ובטוח.

* מבוסס מחקרית על ידי ד"ר בארי בן-ישי.
** מבוסס מחקרית על ידי ד"ר אופירה הוניג.

תשובות לכל השאלות...

החלטת? קדימה להירשם!

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.