- יצירת קשר בין התיאוריה לפרקטיקה.
- תוכנית הכוללת תוכנות מתמטיות, סימולציות, חקר מקרים, תיעוד וידאו ופרויקט עם התלמידים.
- למידה שמתקיימת ברובה בבתי הספר התיכונים, תוך כדי התנסות מעשית, ומפגשים מרוכזים במכללה.
- הכשרה ממוקדת במשך שנה, יומיים בשבוע.
- עזרה בהשמה בתום תקופת הלימודים.
- ליווי ותמיכה לבוגרי התכנית בשנתיים הראשונות להשתלבותם במערכת החינוך.
נעים להכיר, הכשרת אקדמאים להוראת מדעי המחשב 5 יח"ל לבגרות
ראש התוכנית: לריסה שכמן
המכללה האקדמית בית ברל ומשרד החינוך פיתחו נתיב ייחודי חד-שנתי להכשרת מורים במדעי המחשב במסלול העל-יסודי הממוקד בהוראת מדעי המחשב בגישה מטפחת.
התוכנית היא תוכנית קלינית, המפתחת ידע, כלים ומיומנויות ללמד את המקצוע ברמה גבוהה לתלמידים ברמה של 5 יח"ל לבגרות.
התוכנית משלבת מגמות חדשות בלימוד מדעי המחשב, מתייחסת להתפתחות הטכנולוגית ולסביבות ייעודיות להוראת מדעי המחשב, ומושם בה דגש על תהליכי פתרון בעיות וכיצד מקנים כישורים לפתרון בעיות לתלמידים.
התוכנית מזמנת לסטודנטים לימוד והוראה באמצעים מאתגרים בשילוב למידת חקר ולמידה מבוססת פרויקטים.
לתוכנית יתקבלו אקדמאים בעלי תארים בתחומי הדעת של מדעי המחשב: מדעי המחשב, הנדסת תוכנה, הנדסת חשמל, הנדסת תעשייה וניהול ודומיהם. ייבחן בפרט הידע האקדמי הקודם של המועמדים בתחומי הליבה של תוכנית הלימודים.
מהן מטרות התוכנית?
- להגדיל את מספר המורים שהוכשרו להוראת מדעי המחשב באמצעות תוכנית לימודים אטרקטיבית, חדשנית, המשלבת בין תיאוריה ופרקטיקה.
- להכשיר מורים מומחי תוכן במדעי המחשב בתחומים הנלמדים, בעלי ארגז כלים פדגוגי עשיר, חדשני ועדכני להוראת מדעי המחשב (חקר, מעבדה, פרויקטים, משחק ועוד).
- להציע תוכנית הכשרה ייחודית ויוקרתית המותאמת ללמידה משמעותית, ולפתח יכולות הקנייה של כישורים ייחודיים לפתרון בעיות במדעי המחשב (מודולאריות, תבניות אלגוריתמיות, תבניות עיצוב, תפקידי המשתנים, ניפוי שגיאות ועוד).
- להפעיל מסגרת התייחסות קבוצתית ואישית מותאמת ומתחשבת בנכסי הידע וניסיון החיים שמביאים עימם הלומדים.